گوناگون

داوطلبین سلامت حج تمتع به کمک پزشکان می آیند/ ویزیت 14 هزار زائر

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معادل مقصودی نژاد در همایش پزشکان حج تمتع 93استان تهران با بیان اینکه کار گروه سلامت متشکل از افرادی است که بدون هیچ چشمداشت مادی و معنوی در ساعات مختلف شبانه روز خدمت می‌کنند گفت: امسال کمترین کسری در تعداد نیروها را داشتیم ،اما زمانی که نیروها کم می شوند باید بهترین برنامه ریزی برای حصول نتایج مثبت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال در حج تمتع از حضور پزشکان زن  بیشتر بهره خواهیم برد بیان داشت: از بین 200 پزشک زن ، 60 نفر آنان که 10نفر از با تجربه ها بودند انتخاب شده و در مجموعه هتلهای بالای 900 زائر یک پزشک زن در کنار پزشکان مرد حضور خواهند داشت.

مقصودی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه دستورالعمل معاینات پزشکی بر روی سایت قرار گرفته است افزود: پزشک همواره باید حرف آخر را بزند چرا که گاهاً دیده شده پزشکان را به عناوین مختلف تحت فشار قرار داده اند ، تشخیص استطاعت ، توانایی زائر برای حضور در حج به عهده پزشک است و زائران ناتوان باعث زحمت و دغدغه کل کاروان می شوند.

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در ادامه با اشاره به طرح داوطلبین سلامت حج تمتع اظهار داشت: هم اکنون 400 کادر پزشکی در بین زائران تمتع 93 وجود دارند ،این ظرفیت امکان استفاده برای خدمات رسانی بهتر را فراهم می‌کنیم،سعی می‌کنیم با به کارگیری زائران متخصص ، پرستار در ایام حج حداقل روزی دو ساعت فعالیت داوطلبانه آنان را در تامین سلامت زائران همراهی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشکان باید هرچه زودتر معاینات پزشکی خود را به اتمام برسانند تصریح کرد: هم اکنون 22 درصد یعنی 14هزار زائر ویزیت شده‌اند و باید تا قبل از ماه مبارک رمضان معاینات پزشکی به اتمام برسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص ویروس کرونا نیز جلسات متعددی با پزشکان خواهیم داشت اما چون که از نوع بیماری مشخص است پیشگیری و آموزش زائران بهترین راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا