گوناگون

درس استقامت و پايداري از اصول مورد توجه در مکتب عاشورا است

به گزارش خبرنگار  مهر، حجت الاسلام محمد لاکانی عصر چهارشنبه در  نشست آسیب‌ شناسی انتظار و عاشورا افزود: در مکتب انسان ساز اهل بيت (ع) صبر و استقامت، نيکوترين خصلت ايمان و ارجمندترين خوي انساني است.

وی همچنین اظهارداشت: ظلم‌ستيزي، مبارزه با استبداد و اختناق يکي از برجسته ترين درس هاي مکتب حسيني است.

مدیر  حوزه های علمیه گیلان گفت: واقعه عاشورا بدون شک پراهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین رخداد در تاریخ اسلام است، واقعه‌ای که بعد از گذشت سال‌ ها و قرن‌ ها، هنوز در تار و پود جان مردم مسلمان به‌وضوح در جریان است.

وی افزود: نهضت امام حسین (علیه السلام) حرکتی برجسته در تاریخ است که هیچ حادثه‌ای با آن برابری نمی‌کند.

لاکانی اذعان داشت: ماه محرم فرصت مناسب برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار و ولایت است و همه جنبه های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.

وی ادامه داد: ماه محرم فرصتی برای انتقال فرهنگ دینی و اسلامی به نسل جوان جامعه است که باید با برگزاری آئین های مذهبی و عزاداری ها گرایش جوانان به سمت این برنامه ها را بیشتر کرد.

مدیر  حوزه های علمیه گیلان گفت: مسئله محرم و عاشورای امام حسین(ع) یکی از وقایع بزرگ تاریخ زندگی بشریت است و هرگز فراموش نخواهد ‌شد.

وی با یادآوری اینکه عاشورا یک مکتب زنده و پویا است، افزود: در حقیقت قیام عاشورا یک حرکت آغازین برای سعادت‌بخشی بشریت بود که تنها به شیعیان و مسلمانان تعلق ندارد و برای همه بشریت است.

لاکانی ادامه داد: عاشورا یک مکتب و دانشگاه تربیتی است که پیامها و عبرتهای فراوانی دارد که برای هر زمان و مکانی تازه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا