گوناگون

درمان چاقی با داروهای کوتاه مدت لاغری، تبلیغات سودجویان است

81174077 5712823

دکترˈرشید حیدری مقدمˈ روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در درمان چاقی مشاهده می شود که نقش نگرش های غیرعلمی و بازاری از راهکارهای علمی از نظر تبلیغی پررنگ تر است و مردم نباید به این شیوه ها گرایش پیدا کنند.

وی اضافه کرد: محققان در بررسی علل و راه های مختلف درمان چاقی در زنان به این نتیجه رسیده اند که در درمان چاقی نقش نگرش های غیرعلمی و بازاری از راهکارهای علمی از نظر تبلیغی پررنگ تر است و هر روز شاهد عرضه داروهای رنگارنگ و گران قیمت در زمینه کنترل چاقی هستیم.

حیدری مقدم بیان اشت: این داروها اغلب شامل داروهای ادرارآور، ملین ها، داروهای مانع جذب چربی و کاهش اشتها هستند که هر کدام عوارض نامطلوبی را بر بدن تحمیل می کنند .

وی استفاده از شیوه های خاص و تجهیزات شامل سونا، ترموتراپی، ماساژ درمانی، ویبراتور، گوشواره لاغری کرم ها و ژل ها را از دیگر روش های جاری در درمان چاقی در بین مردم جامعه عنوان کرد و گفت: در اغلب بررسی ها مشاهده شده مکانیسمی که در روشهای تبلیغاتی برای سوختن چربی اعلام می شود غیر علمی است و اغلب این روش ها در کنترل وزن ناموفق هستند.

وی یادآور شد: به طور کلی باید توجه داشت که در افراد چاق شدت ورزش متناسب با وضعیت فیزیکی آنان باشد و به تدریج شدت ورزش را در آنان افزایش داد و آمادگی روانی برای یک برنامه طولانی مدت را باید در آنان ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از داروهای کاهش وزن و درمان چاقی عوارض بیماری زایی بسیار خطرناک دارند که به مرور زمان در افرادی که از این دسته از روش ها تبعیت می کنند، بروز می کند.

7520/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا