گوناگون

دریادار سیاری: 70 درصد آموزش های نیروی دریایی در گیلان انجام می شود

81214832 5784542

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در مراسم جشن فارغ التحصیلی و اخذ درجه دانش آموزی فرماندهی مرکز آموزش های تخصص های دریایی رشت افزود: اکثر آموزش های نیروی دریای ارتش در مرکز فرماندهی آموزش تخصص های دریایی رشت و پادگان تکاوری و تفنگداران منجیل صورت می گیرد و این دو مرکز برای کشور بسیار مهم و حساس هستند که با همگام با پادگان حسن رود انزلی، آموزش های اصلی بدنه نیروی دریایی را فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی آموزش دهنده و آموزش گیرنده در نیروی دریایی جمهوری اسلامی باید ویژگی های برجسته ای داشته باشند که ایمان و تخصص از جمله این ویژگی هاست.

دریادار سیاری یادآور شد: نیروهای در حال آموزش و جذب شده، باید یگان های عملیات نیروی راهبردی دریایی ارتش را بشناسند تا بتوانند در آب های آزاد ، خط استوا، اقیانوس آرام و تمامی آب های آزاد جهان به خوبی انجام وظیفه کنند.

وی تصریح کرد: نیروها و دانش آموزان نیروی دریایی باید به علم روز مجهز باشند و با عشق و علاقه کافی برای تربیت و آموزش آمادگی داشته باشند و دراین زمینه تلاش وافری از خود نشان دهند و فضاهای آموزش باید کاملا معنوی باشد.

دریادار سیاری از حماسه آفرینی های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: نیروی دریایی در مقابل استکبار، شجاعانه ایستاد و سرافرازانه جنگید و تاریخ به این ایستادگی و مقاومت افتخار می کند.

وی اظهار داشت: امروز نیروی دریایی ماموریت های وسیعتری از آن زمان برعهده دارد و نیروی راهبردی دریایی ایران در حال حاضر در هزاران کیلومتر دورتر از کشور در عرصه دریاها به وظیفه خود عمل می کند.

وی تصریح کرد: نگهداری و تعمیر انواع تجهیزات سطحی و زیر سطحی و پروازی مورد نیار توسط دریادلان نیروی دریایی ساخته شده و در اختیار متخصصان قرار می گیرند.

دریادار سیاری مهمترین هدف نیروی دریایی را دست یابی به نیروی انسانی کارآمد و کاربلد دانست و گفت: این ویژگی ها امروز در نیروی های مرکز فرماندهی آموزش تخصص های دریایی رشت دیده می شود.

دریادار امیرˈتورج حسنی مقدمˈ فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت نیز در این مراسم گفت: این مرکز با تمام توان برای تحقق اهداف عالی نداجا و فرماندهی کل قوا و برای تربیت و آموزش نیروی دریایی می کوشد.

وی یادآور شد: این مرکز در امور پژوهشی شامل مرکز آموزشی علمی، مرکز آموزش نظامی و یگان اطلاعات در زمینه های جنگ الکترونیکی، عرشه، رادار، مخابرات، راه و عملیات، توپخانه، غواصی، جنگال، رشته های مکانیک و ترابری و موزیک گام های اساسی برداشته است.

دریادار حسنی مقدم جهت دهی به آموزش و تربیت دانش آموزان ، طراحی متون آموزشی به منظور استحکام بخشی به دریادلان نیروی دریایی و بصیرت افزایی و فراهم کردن دانش های مورد نیاز نداجا را در دستور کار این مرکز ذکر کرد.

وی تعلیم و آموزش، ارتقای فرهنگ غنی دفاع مقدس و تجربیات گرانقدر رزمندگان، توسعه رزم های نظامی، تمرکز خاص انضباطی، مفاهیم قرآنی و روایات و آموزش های ورزشی و تربیتی را از جمله دیگر مواردی عنوان کرد که در دستور کار مرکز آموزش تخصص ها دریایی رشت می باشد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم جشن فارغ التحصیلی و اخذ درجه دانش آموزان دوره 182 شهید فربد و شهید پرندآور مرکز فرماندهی آموزش های تخصص های دریایی رشت برگزار و به برگزیدگان این مراسم جوایز و لوح تقدیر و درجه نظامی توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش اهدا شد.

در مرکز فرماندهی آموزش های تخصص های دریایی رشت هر ساله دو دوره جذب و فارغ التحصیلی انجام می شود.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در استان گیلان دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.

همچنین مراسم سان و رژه توسط مراکز نیروی دریایی مستقر در استان گیلان با حضور خانواده های پرسنل این مرکز انجام شد.

دریادار سیاری فرمانده نداجا در مراسم غبارروبی مسجد مرکز آموزش های تخصص های دریایی رشت که در آستانه حلول ماه مبارک رمضان برگزار شد نیز حضور یافت.ک/2

619/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا