Mihanpostگوناگون

در سال ۲۰۱۳ بیش‌ از ۵۵۰ میلیون هویت در اینترنت سرقت رفت

به گزارش میهن پست – بنا بر گزارش مذکور، بالاتر رفتن تعداد نفوذها تنها رخداد غالب در سال ۲۰۱۳ نبود. علاوه بر آن، حملات هدفمند بیش از پیش متمرکز شدند و تعداد حملات بیش‌تری رخ داد اما تعداد متوسط ایمیل‌های آسیب‌دیده از هر رخداد کم‌تر شد.
در سال ۲۰۱۳ تعداد حملات سایبری منجر به سرقت هویت به بالاترین میزان در تاریخ رسید و این در حالی است که حملات هدفمند عمدتاً بر گروه‌های کوچک‌تر متمرکز بود.

به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعاتی که سایمنتک منتشر کرد، در سال ۲۰۱۳، هکرها بیش‌تر از ۵۵۰ میلیون هویت را به سرقت بردند که این بالاترین میزان از این نوع حملات تا به امروز بوده است.

بازگشت دوبارۀ حملات موسوم به “نفوذ مگا” که به از دست رفتن ۱۰ میلیون یا بیش‌تر از اطلاعات ثبت‌شده منجر شد، جریان غالبی بود که شرکت در گزارش سالانۀ خود معرفی کرد.

در سال ۲۰۱۳، هشت مورد نفوذ مگا صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به حمله به تارگت (Target) و ادوبی (Adobe) اشاره کرد، در حالی که در سال ۲۰۱۱ پنج حملۀ بزرگ از این نوع انجام شده بود.

کوین هیلی، مدیر گروه واکنش امنیتی سایمنتک، در بیانیه‌ای چنین گفته است: “تعداد نفوذهای امسال از هر سال دیگری پیشی گرفته است و تعداد آن مؤید اخبار مربوطه است که می‌گوید این بدترین سال بوده است.”

بنا بر گزارش مذکور، بالاتر رفتن تعداد نفوذها تنها رخداد غالب در سال ۲۰۱۳ نبود. علاوه بر آن، حملات هدفمند بیش از پیش متمرکز شدند و تعداد حملات بیش‌تری رخ داد اما تعداد متوسط ایمیل‌های آسیب‌دیده از هر رخداد کم‌تر شد.

در حالی که تعداد مشاغل کوچک و متوسطی که مورد هجوم هکرها قرارگرفته در سال ۲۰۱۳ افزایش یافت- و از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۳ رسید – هنوز هم شرکت‌های بزرگ نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر بیش‌تر در معرض خطر حملات هکری‌اند. برای مشاغل کوچک این احتمال ۱ از ۵.۲ مورد و برای شرکت‌های بزرگ این احتمال ۱ از ۲.۳ مورد است.

به گفتۀ هیلی، به مشاغل کوچک بسیار بیش‌تر از مشاغل بزرگ حمله می‌شود، چون تعداد آن‌ها بیش‌تر است.

حملات هکری در طول سال ۲۰۱۳ روز به روز افزایش یافت و جلوی قریب ۵۷۰ هزار حمله در هر روز سال ۲۰۱۳ گرفته شد. در سال ۲۰۱۲ این رقم ۴۶۴ هزار و در سال ۲۰۱۱ به میزان ۱۹۰ هزار بود.

هرزنامه‌ها عمدتاً بر محتوای مربوط به دوستیابی و امثال آن متمرکز بود و ۷۰ درصد هرزنامه‌ها به این نوع موضوعات اختصاص داشت که نسبت به سال ۲۰۱۲ به میزان ۱۵ درصد رشد یافته بود. در این میان، هرزنامه‌های مربوط به دارو سه درصد کاهش یافت و به ۱۸ درصد از کل آمار مورد بررسی سایمنتک رسید.

در زمینۀ حمله به ابزار قابل حمل، تعداد بدافزارهای ساخته‌شده برای خانواده آندروید به ۵۷ عدد کاهش یافت. در سال ۲۰۱۲ این تعداد ۱۰۳ مورد بود. این در حالی است که انواع بدافزارهای ساخته شده برای هر خانواده افزایش یافت. این جریان نشان می‌دهد که تولیدکنندگان بدافزارهای موبایل بر تعداد حملات کمتری متمرکز شده‌اند و نرم‌افزارهایشان را بهبود بخشیده‌اند.

به علاوه، نقطه‌ضعف‌های دستگاه‌های قابل حمل در سال ۲۰۱۳ به ۱۲۷ مورد رسید که در سال ۲۰۱۲ این رقم ۴۱۶ مورد بود. هکرها در این زمینه بیش‌تر به استفاده‌ از تروجان‌ها روی آوردند.

بنا بر گزارش مذکور، علاوه بر گوشی‌های هوشمند، افزایش وسایل مرتبط با نت، که به اصطلاح “اینترنت چیزها” خوانده می‌شود، نیز افزایش یافت و ایجاد امنیت امنیت برای این قبیل وسایل در آینده بسیار دشوار خواهد بود.

در این گزارش آمده است که با افزایش میزان داده‌های تولیدشده با این دستگاه‌ها، خطرات بیش‌از‌پیش خواهد شد. در این گزارش ذکر شده که بزرگ‌داده به معنای پولی عظیم است. اگر اقدامات امنیتی مناسبی در این زمینه صورت نگیرد، بزرگ‌داده‌ها در اختیار مجرمان سایبری قرار خواهند گرفت.
در این نامه تصریح شده است که اگر این ادغام صورت بگیرد و واتس اپ نتواند به تعهدات خود عمل کند هر دو شرکت واتس اپ و فیس بوک بند پنجم قانون کمیسیون تجاری فدرال آمریکا را نقض کرده‌اند.
خرید جدید شرکت فیس بوک به تائید کمیسیون تجاری فدرال آمریکا رسید.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که اداره حمایت از مصرف کنندگان کمیسیون تجاری فدرال آمریکا طی نامه‌ای خرید ۱۹ میلیارد دلاری فیس بوک را مورد تائید قرار داده است.

این اداره در نامه خود تاکید کرده است که اپلیکیشن واتس اپ باید پس از ادغام با فیس بوک همچنان به قوانین حریم خصوصی کنونی خود پایبند بماند.

از جمله تعهدات اپلیکیشن واتس اپ که مورد تاکید نهاد قانونگذاری آمریکایی قرار گرفته است می‌توان به تعهد این شرکت برای عدم استفاده از اطلاعات شخصی کاربرانش برای مقاصد تبلیغاتی اشاره کرد.

در این نامه تصریح شده است که اگر این ادغام صورت بگیرد و واتس اپ نتواند به تعهدات خود عمل کند هر دو شرکت واتس اپ و فیس بوک بند پنجم قانون کمیسیون تجاری فدرال آمریکا را نقض کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی فیس بوک نیز در این خصوص گفته است که خرید واتس اپ در آمریکا مورد تائید قرار گرفته و این در حالی است که هنوز در اروپا این ادغام تصویب نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا