گوناگون

در سوگ اول شهید محراب عبادت، عاشقان ولایت اشک خون گریستند

به گزارش خبرنگارایرنا، آیین های عزاداری مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد در سوگ اول شهید محراب عبادت که دیشب با زمزمه های ذکر علی گویان تا سحر ادامه داشت، همچنان در مساجد و حسینیه های این استان در حال برگزاری است.

اگرچه از اول ماه مبارک رمضان محافل نورانی قرآن و زمرمه ی دعا هر شب در مساجد و حسینیه های کهگیلویه وبویراحمد بر پا بود اما این آیین های روح بخش دیشب همراه با برپایی آیین های سوگواری شهادت جانسوز خورشید عدالت به اوج خود رسید.

محافل ذکر مصیب در رثای مظلومیت مولای متقیان و پدر ایتام و تهیدستان با دریایی از حزن و رودی از اشک تا سحر ادامه داشت و محافل راز و نیاز محبان عصمت و طهارت (ع) مشحون از یاد خدا و عطر محبت علی (ع) بود.

مساجد،حسینیه ها و تربت پاک شهدا در دومین از شب احیا محبان پیشوای رستگاران در فضایی آکنده از حزن ،معنویت و انابت برگزار شد تا مشی شب زنده داری، ذکر خدا و عبادت یکی از ویژگی های مولای متقیان در سیره عاشقان ولایت موج زند.

امام جمعه یاسوج از شب قدر شب به عنوان شب رحمت و مغفرت و بهترین برکت خداوند به مومنان برای حرکت در مسیر رستگاری یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی شب احیا را بهترین فرصت توبه برای انسان خداجوی دانست و افزود: باید فرهنگ قدر را با ترویج آن بین نسل جوان و نوجوان قدر بدانیم .

وی به ویژگی ها و سجایای والای اخلاقی و معرفتی امیرمومنان حضرت علی (ع) اشاره کرد وگفت: شب احیا شب معرفت شناسی نسبت به مولای متقیان، شب پیشه کردن مغفرت و تهذیب نفس برای دوستداران و محبان مولا علی (ع) است.

به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد آیین های شب قدر در500 مسجد و حسینیه کهگیلویه وبویراحمد با حضور چشمگیر مردم هشت شهرستان این استان از جمله در شهرهای یاسوج،گچساران و دهدشت باشکوه برگزارشد.

اینک مردم کهگیلویه وبویراحمد در سوگ خورشید عدالت سیاهپوش و عزادارند و در روز شهادت این امام همام آیین های دعا و سفره های افطاری به پا خواهند کرد.

671

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا