گوناگون

دستور ویژه رئیس جمهوری برای چهاربانده کردن جاده خوی

81198716 5756584

موید حسینی صدر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهوری بعد از بازگشت از سفر ترکیه، دستور چهاربانده کردن جاده خوی – قطور را به وزیر راه و شهرسازی صادر کرده است.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز تولد منجی بزرگ عالم بشریت، خبر بسیار مسرت بخشی را به اطلاع عموم مردم بزرگوار خوی و چایپاره برسانم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با تقدیر و تشکر از اقدام رئیس جمهوری گفت: پس از پیگیری های چند ساله و با توجه به توافق های به عمل آمده در سفر موفقیت آمیز ترکیه، دکتر روحانی بعد از بازگشت در اولین جلسه هیات دولت خطاب به وزیر راه و شهرسازی دستور تعریض، بهسازی و چهاربانده کردن جاده خوی – قطور – رازی را صادر کرد.

وی با بیان اینکه بزودی مطالعات تعریض جاده خوی – قطور آغاز می شود اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری، تعریض و چهاربانده کردن این جاده باید طی دو سال به اتمام برسد، لذا بزودی شاهد آغاز اجرای مطالعاتی این پروژه عظیم در آینده می شویم.

حسینی صدر اضافه کرد: مقرر شده برای اصلاح مسیر و همچنین ایمن سازی بیشتر جاده خوی – قطور احداث چندین دهنه پل و همچنین در صورت نیاز تونل نیز در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده خانه ملت که ریاست گروه دوستی ایران – ترکیه را بر عهده دارد تعریض جاده خوی – قطور را در توسعه مرز رازی بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: همزمان با تعریض و چهاربانده کردن این جاده باید توسعه و تجهیز مرز رازی نیز انجام شود تا فعالیت 24 ساعته و همچنین ترانزیت کالا از این مرز انجام شود.

حسینی صدر، مرز رازی را یکی از دروازه های مهم اقتصادی کشور خواند و اظهار کرد: با توسعه این مرز و آغاز صادرات و واردات کالا از آن ضمن کمک به رونق اقتصادی کشور شاهد توسعه روزافزون شمال آذربایجان غربی نیز می شویم.

مرز رازی از مرزهای رسمی ایران و ترکیه در غرب شهرستان خوی است.

راه آهن ایران به ترکیه نیز از این مسیر می گذرد.

تعریض جاده خوی – قطور زمینه را برای ارتباط مناسب و آسان زمینی با شهرهای مرزی کشور ترکیه بخصوص وان فراهم می کند.

7128/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا