گوناگون

دستگاههای حمایتی ایجاد انگیزه اقتصادی در مددجویان را تقویت کنند

81227965 5806887

آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ شامگاه یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه بزرگ ضیافت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: محور سیاستهای اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بر تقویت توانمندی تولید داخلی و کیفیت محصولات است و این مهم نیازمند حضور آگاهانه مردم در صحنه، راهبری مشاغل خرد و خانگی و زمینه سازی برای فروش و صادرات محصولات است.

وی ادامه داد: حل مشکل اشتغال مددجویان و ایجاد مفر درآمد، بهترین خدمت به خانواده های ضعیف است و استقلال مالی برای این خانواده ها امنیت و آرامش را به آنان هدیه می دهد.

دری نجف آبادی بیان کرد: باید روحیه توانمندی و مفید بودن را در وجود مددجویان کمیته امداد احیا کنیم تا آنها بدانند که می توانند در بالندگی اقتصاد کشور سهیم باشند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شجره طیبه و یادگار ارزشمند امام راحل است که در طول چهار دهه فعالیت در راستای رفع ریشه های محرومیت کوشیده و نقش آفرینی اثر بخش داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: باید مهم ترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد حس خودباوری در مددجویان به منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رویکرد کمیته امداد توانمند سازی و ایجاد روحیه خودباوری در وجود مددجویان باشد، به امید خدا تا پایان دهه چهارم انقلاب شاهد محو تکدی گری در جامعه خواهیم بود.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه با بیش از 40 غرفه و با هدف ارائه دستاوردهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد برپا شده است.

ˈمحمدمهدی ناصریˈبیان کرد: در این نمایشگاه ضمن ارائه دستاوردهای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد برنامه هایی چون اطعام و اکرام ایتام، ارائه برنامه های متنوع فرهنگی و ثبت نام از حامیان، سفره آسمانی ارائه می شود.

وی افزود: این نمایشگاه علاوه بر اراک در دیگر شهرهای استان همچون ساوه، خمین و زرندیه نیز برگزار شده است.

ناصری بیان کرد: هم اکنون 24 مرکز نیکوکاری در امر شناسایی، جمع آوری و توزیع کمک های مردمی با کمیته امداد همکاری دارند.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین سیاست های کمیته امداد، توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است که در این راستا از 35 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد شده در استان سه هزار و 388 مورد سهم کمیته امداد بوده است.

نمایشگاه بزرگ ضیافت از روز یکشنبه تا پانزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 19 بعدازظهر تا 23 پذیرای بازدید کنندگان است.

در زمان حاضر 62 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی است و به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.ک/2

7115**560**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا