گوناگون

وضعیت انتقال زمین ایثارگران استان مرکزی به زودی تعیین تکلیف می شود

81227954 5806867

ˈداود مهرجوˈ شامگاه یکشنبه در نشست مشترک اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی و اداره راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص پیگیری مشکلات مسکن ایثارگران افزود: ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و جانبازان این استان نباید دغدغه مسکن داشته باشند.

وی ادامه داد: ادارات راه و شهرسازی تمام شهرستان های استان باید در اولین فرصت نسبت به واگذاری زمین های ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و جانبازان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مسکن در اقتصاد کلان، خرد و سیاست گذاری تاثیرگذار است بیان داشت: در اقتصاد کلان عمران و مسکن سهم قابل توجهی را در تولید ناخالص ملی ایفا می کند چرا که دارای قدرت اشتغالزایی در بخش عمران است.

سرپرست معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار کرد:بخش عمران و مسکن به عنوان حوزه مولد استغال و درآمدزایی مطرح است چرا که می تواند چرخه اقتصاد را به حرکت درآورد.

مهرجو ادامه داد: در اقتصاد خرد مسکن به عنوان اولین سرپناه مطرح می شود و دارایی یک خانواده را تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن به عنوان مهم ترین مشوق در خانوار محسوب می شود، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه های خانوار به سوی عمران و خرید مسکن در حال حرکت است.

سرپرست معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: در هر دولتی تامین مسکن مهم ترین نگرانی است و اکثر یارانه ها در دولت و مالیات توسط بخش عمران جذب می شود.

مهرجو تصریح کرد: بر اساس بندˈلˈ ماده 44 قانون بودجه، اداره راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی بنیاد شهید نسبت به تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای حداقل 52 هزار نفر از واجدین شرایط که تاکنون از مزایای زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده اند، اقدام کند.

وی بیان کرد: واگذاری زمین در استان مرکزی از سال 91 آغاز شده است که در نخستین سال 403 واحد و در سال 92 ، 740 واحد در در برنامه واگذاری قرار گرفته است.

سرپرست معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: در شهرستان زرندیه 48 نفر سهمیه زمین دو واحدی درخواست کرده اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

مهرجو اظهار کرد: بنیاد شهید شهرستان شازند برای 30 نفر از ایثارگران سهمیه زمین دو واحدی درخواست کرده است که به دلیل نبود زمین مرغوب در مرکز شهر، زمینی در محوطه عباس آباد شازند برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: وجه آماده سازی راه برای دست یابی به زمین مذکور 20 میلیون ریال بوده است که به تازگی این مبلغ به دو برابر افزایش یافته و همین امر رغبت را از متقاضیان با توجه به موقعیت زمین گرفته است.

سرپرست معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح برای شهرستان خنداب 34 ، تفرش 24 ، دلیجان 64 ، ساوه 74 ، محلات 74 ، فراهان 28 ، آشتیان، 38 ، خمین 20 و اراک 407 واحد در نظر گرفته شده است.ک/2

7115/560/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا