گوناگون

دستگاه های اجرایی در برخورد با ساخت وسازها خودسرانه تصمیم نگیرند

81232255 5814266

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا البرزیˈ روز پنج شنبه در نشست ستاد ساماندهی ساخت و ساز فردیس،افزود: طبق ماده هشت قانون منع فروش و ارائه خدمات به ساختمانها و ساخت وساز غیر مجاز، دستگاههای اجرایی نباید به این گونه بناها خدمات رسانی کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات در زمینه آب ، برق، گاز و مخابرات منوط به استعلام از شهرداری ها است و بدون استعلام هیچ دستگاهی وظیفه ندارد به ساخت و ساز غیر مجاز خدمات رسانی کند.

وی اظهارکرد: متولی اصلی حفظ اراضی و باغات در حریم شهرها ، طبق قانون جهاد کشاورزی است و این دستگاه اجرایی می بایست با همکاری دیگر دستگاه ها از هرگونه ساخت وسازغیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی جلوگیری نماید.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز از شهرداری ها خواست ، وضعیت ساخت وسازهای دارای پروانه ساخت را کنترل کنند و دراین زمینه هیچ گونه بهانه ای پذیرفتنی نیست.

وی اظهار کرد: شهرداری باید مهندسان ناظری که به وظایف خود عمل نمی کنند به تبصره هفت معرفی کند.

پیشگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم شهر و اراضی کشاورزی و باغی از مواردی بود که این مسوول به دست اندکاران توصیه کرد.

فرماندار فردیس دراین نشست گفت: احداث بنا دراین شهرستان نیاز به اخذ مجوز دارد و باید در چهارچوب قانون انجام شود و هرگونه ساخت وسازی باید قانونمند و دارای مجوز ساخت از مجرای قانونی باشد.

ˈمهدی مهرورˈ افزود: ساختمان هایی که به شکل غیر اصولی و بدون استانداردهای لازم ساخته می شوند علاوه بر ایجاد معضلات شهرسازی و معماری و ایجاد یک بافت ناهمگون، باعث به وجود آمدن پدیده های اجتماعی چون حاشیه نشینی و ایجاد سکونتگاهای غیر رسمی خواهد شد که تبعات اجتماعی بسیاری از جمله افزایش جرم و جنایت به همراه خواهد داشت.

در این نشست شهرداران مناطق 3 و 10 کرج، اعضای شورای شهر کرج، رییس اداره جهاد کشاورزی فردیس و جمعی از مدیران ادارات شهرستان فردیس حضور داشتند.ک/4

7418/ 691

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا