گوناگون

دستگیری شکارچیان متخلف در گلستان

شکارچیان متخلف در درگیری با محیط‌بانان شهرستان «علی‌آباد کتول» دستگیر و از آنان لاشه دو رأس قوچ وحشی و مقداری ادوات شکار کشف شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «احمد دباغیان»، مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان امروزسه‌شنبه (ششم آبان‌ماه) در تشریح ماجرا گفت: نیروهای یگان محیط زیست علی‌آباد کتول در محیط‌بانی «محمدآباد» دیروز دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) متوجه صدای شلیک چندین گلوله در ارتفاعات منطقه «سیاه مرزکوه» شدند.

وی افزود: محیط‌بانان پس از چند ساعت بررسی منطقه، با اطلاعات به دست آمده از همیاران محلی، متوجه شدند که گروهی از شکارچیان متخلف پس از اقدام به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه هستند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: دو نفر از محیط‌بانان به‌منظور عدم شناسایی با خودروی شخصی، ضمن ایجاد راه‌بندان در یکی از مسیرهای خروجی به کمین متخلفان نشستند، پس از مدتی یک دستگاه خودروی پراید با پنج سرنشین به محل مورد نظر رسید اما راننده‌ی آن با مشکوک شدن به اوضاع به سرعت متواری شد.

دباغیان افزود: پس از فرار متخلفان، محیط‌بانان نیز سوار خودرو شده و تعقیب و گریز برای دستگیری سرنشینان پراید آغاز شد، پس از مدتی تعقیب و گریز، محیط بانان موفق شدند خودروی متخلفان را متوقف کنند.

وی گفت: در این زمان پنج سرنشین از خودرو پیاده شده و با محیط بانان درگیر می‌شوند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: زمانی که مأموران با سایر شکارچیان درگیر بودند دو نفر از متخلفان مقداری گوشت شکار و مدارک جرم را از درون خودرو برداشته و از صحنه گریختند.

دباغیان یادآور شد: در جریان بازرسی از درون خودروی متهمان، اجزای بدن دو قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی برنو، چهار عدد فشنگ گلوله‌زنی، یک چاقو و یک قمه، یک دوربین چشمی، چراغ قوه و دیگر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: سه متهم بازداشت شده پس از تنظیم صورت‌جلسه تخلف برای بازجویی و معرفی همدستان متواری خود و رسیدگی به جرم به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا