گوناگون

دستیابی به شهر فرهنگی با شهروندان فرهنگی محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام فتحی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم پایانی اردوهای حقوق شهروندی در اردوگاه تربیتی مقدس اردبیلی، برگزاری اردوهای حقوق شهروندی ویژه دانش آموزان را گامی در راستای توسعه آموزش های حقوق شهروندی و معرفی شهر فرهنگی با شهروندان فرهنگی دانست.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان در قالب اردوهای تریبتی و فرهنگی در اردبیل افزود: شهرداری اردبیل تلاش می کند که فرهنگ شهرنشینی را در بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان و شهروندان نهادینه کند و اعتقاد دارد آموزش مهمترین راهکار در تحقق آن است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برگزاری اردوهای تربیتی و آموزشی را در این راستا دانست و تاکید کرد: این اردوها با محوریت کارگاه های آموزشی با موضوع فرهنگ شهرنشینی و آموزش حقوق شهروندی، خدمات شهری، آشنایی با خدمات شهری شهرداری، پسماند و تفکیک زباله، فضای سبز و پارک ها و آشنایی با خدمات فنی و عمرانی شهرداری اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این اردوها دانش آموزان 5 ساعت دوره آموزشی را طی کردند، گفت: در اردوهای آموزش حقوق شهروندی که با شرکت حدود 400 دانش آموز برگزار شد، علاوه بر آموزش برنامه هایی نظیر مسابقه هنری، فرهنگی و… نیز به اجرا گذاشته شد.

فتحی آموزش آداب شهروندی، توسعه فرهنگ شهرنشینی بویژه در بین دانش آموزان و نوجوانان سنین پایه، ارتقاء فرهنگ شهروندی، تاکید بر رفتارهای صحیح شهروندی، ترویج و تاکید بر اجرای قوانین شهروندی و… را از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای آموزش شهروندی برشمرد.

وی با بیان اینکه این طرح تربیتی و آموزشی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد، متذکر شد: بسته های فرهنگی شامل کتب آموزشی، دفترچه با نکات آموزشی آتش نشانی و… نیز به دانش آموزان اهداء شد.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در پایان این اردوها گواهینامه پایان دوره آموزش شهروندی از شوی شهرداری اردبیل و سازمان آموزش و پرورش استان به دانش آموزان ارائه شد.

آموزش شهروندی به بطن خانواده های اردبیلی ورود کند

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نیز در این مراسم بر لزوم ورود آموزش های شهرنشینی و حقوق شهروندی به بطن جامعه بویژه در بین خانواده های اردبیلی تاکید کرد.

نادر حیدری اهداف کلی این طرح را آموزش شهروندی به دانش آموزان برشمرد و تصریح کرد: تلاش می شود از این طریق آموزش های شهروندی به بطن خانواده ها ورود کند.

وی اضافه کرد: به همین منظور نرم افزارهای آموزشی، بروشور و کتاب در حوزه حقوق شهروندی به دانش آموزان ارائه شده تا آموزش های شهروندی در بین خانواده ها پایه گذاری شود.

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل همچنین این کارگاه و اردوهای آموزشی را همراه با غنی سازی اوقات فراغت، تفریحات و ارتقاء روحیه اجتماعی دانش آموزان برشمرد و افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ شهرنشینی در بین نوجوانان و جوانان به عنوان سفیران فرهنگی و آموزشی در بین خانواده ها در دستور کار شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی این نهاد قرار دارد.

وی برگزاری این اردو را مثبت و دارای تاثیرات مطلوب در توسعه فرهنگ شهرنشینی و شهروندی ارزیابی کرد و متذکر شد: این اردو بیشتر در قالب آموزشی، توانایی و پویایی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا