گوناگون

دغدغه ها نسبت به فرهنگ صدچندان شده است/ تهیه 500 مصوبه شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به 20 میلیون جمعیت مسافر، طبیعت بکر و خدادادی استان و طریق الرضا (ع) بودن استان تصریح کرد: می ارزد تا هر چه بیشتر در زمینه فرهنگ، وقت و سرمایه گذاری شود.

به گفته حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به تدوین بسته فرهنگی در استان گفت: کارها در سه حوزه تقسیم بندی شده است که حوزه اول فعالیت، برنامه های مناسبتهای تقویمی است که مربوط به اعتقادات، اعیاد مذهبی و ملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: این شورا در استان به ریاست نماینده ولی فقیه فعال بوده و ارشاد نیز دبیر این شورا است.

وی یادآور شد: این شورا حول محورهای شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت دارد و در تمامی شهرستانهای استان، جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار می شود و در تلاشیم در بخش هایی که دارایی امام جمعه هستند، جلسه شورای فرهنگ عمومی در آن مناطق تشکیل شود.

500 مصوبه شورای فرهنگ عمومی

وی با اشاره به 500 مصوبه شورای فرهنگی عمومی سال گذشته در استان گفت: کارهای فرهنگی همانند کارهای سخت افزاری نمود ندارد ولی این شورا در ترسیم نقشه راه نقش آفرینی می کند.

وی افزود: برنامه دیگر مربوط به جغرافیای هر شهری است که اجرا می شود و در این راستا، سال گذشته کنگره علامه ابن شهر آشوب برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: برگزاری جشن اردیبهشت، برگزاری نمایشگاه قران و نهج البلاغه در ماه رمضان، جشنواره امام رضا از دیگر برنامه هاست.

وی با اشاره به چاپ کتاب نجوای دل افزود: در جشنواره امام رضا (ع) سال قبل بیش از 90 هزار نامه از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد که در قالب کتابی گردآوری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره وارش اشاره کرد و گفت: تولید فیلمهایی متناسب با سبک زندگی اسلامی و غیره از اهداف این جشنواره است.

وی به وجود سه هزار موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت این موسسات برای ترویج و اعتلای بخش فرهنگ و هنر استفاده کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی، مقابله با ادبیات و واژه های بیگانه در قالب شئون فرهنگی را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت:  تلاش کردیم موسیقی هایی که برگزار می شود متناسب با استان ولایتمدار مازندران باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برگزاری جشنواره شعر علوی را از دیگر برنامه های سالجاری بیان کرد.

وی با بیان اینکه  تهاجم فرهنگی انصافا جدی است گفت: باید به کار شورای فرهنگ عمومی بصورت جدی پرداخته شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با یادآوری اینکه مازندران بیشترین سادات را در کشور را دارد، خواهان برگزاری جشن ویژه ای همزمان با دهه کرامت در استان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا