گوناگون

دفتر چهارمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی بسته می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی در هشتم شهریورماه خبر داد.

سیدموسی حسینی کاشانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی در استان البرز شنبه (هشتم شهریورماه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در البرز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره برای چهارمین سال متوالی است که به میزبانی استان البرز در سطح ملی برگزار می‌شود و در همه این دوره‌ها شرکت‌کنندگان بسیاری داشته است.

وی افزود: جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی علاوه بر این که باعث آشنایی اقشار مختلف جامعه با سیره فکری امام رضا(ع) می‌شود زمینه افزایش سرانه مطالعه در جامعه را نیز ایجاد می‌کند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: بدون شک اگر سیره فکری و عملی ائمه و معصومین(ع) در میان مردم رواج پیدا کند از وقوع بسیاری از انحرافات در جامعه کاسته می‌شود و جامعه به سمت سعادت و تعالی هرچه بیشتر پیش می‌رود.

وی ادامه داد: امسال کتاب حکمت‌های رضوی به عنوان کتاب این جشنواره معرفی شد که شامل هزار سخن و حکمت گهر بار از امام رضا(ع) است که به زبانی ساده و همه فهم بیان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: از زمان اعلام فراخوان شرکت در این مسابقه علاقه مندان فرصت داشتند تا نسبت به دریافت نسخه اینترنتی این کتاب از سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور و برخی سایت‌های معتبر مذهبی اقدام کنند.

کاشانی ادامه داد: علاوه بر این حدود پنج هزار جلد از این کتاب نیز به صورت نسخه چاپی در بین ادارات فرهنگ و ارشاد سراسر کشور و برخی نهادهای فرهنگی توزیع شده بود تا کسانی که امکان دسترسی اینترنتی به این کتاب را ندارند بتوانند آن را به صورت نسخه چاپی خریداری کنند.

این مسوول اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال پاسخ نامه به دبیرخانه این جشنواره 31 مردادماه بود که این تاریخ به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی در پایان گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره به کسانی که به قید قرعه در این جشنواره برگزیده اعلام شوند جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا