گوناگون

دلالان برنج به حاشیه رانده شده‌اند

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: خرید توافقی برنج، دلالان را به حاشیه رانده است.

آرش فرزام صفت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، از خرید بیش از 657 تن برنج در هفته گذشته با قیمت توافقی از کشاورزان گیلان خبر داد و گفت: به طور میانگین روزانه حدود 100 تن خرید توافقی برنج انجام شده است و این کار دلالان و سوداگران این بازار را به حاشیه راند.

وی با بیان اینکه براساس سیاستهای حمایتی دولت از تولید محصولات استراتژِیک، خرید برنج به قیمت توافقی از تاریخ 25 شهریور سالجاری آغاز شده است، اضافه کرد: این خرید تا 25 آبان سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

فرزام صفت ادامه داد: قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم از ارقام کیفی برنج هاشمی با کمتر از 10 درصد شکستگی 60 هزار و 100 ریال، علی کاظمی 52 هزار و 500 ریال و طارم محلی 50 هزار و 900 ریال تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با مباشرت تعاون روستای گیلان 19 مرکز خرید با 72 کارشناس اقدام به خرید توافقی برنج می‌کنند که تمامی این مراکز با ایجاد سامانه آنلاین و دایر فعال شده‌اند. بیشترین خرید برنج در شهرستانهای تالش و آستانه صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان اظهار کرد: سیاست دولت، تعیین کف قیمت برنج در بازار است نه سقف آن، تا در صورت پایین آمدن قیمت برنج از کف قیمتی اعلام شده، کشاورزان بتوانند محصول خود را بدون دغدغه عرضه کنند. خرید تضمینی برنج باعث ایجاد آرامش خاطر کشاورزان شده است.

وی افزود: شالیکاران می‌توانند تا 25 آبان در صورت تمایل به مراکز تعاون روستایی مستقر در شهرستان خود مراجعه کنند و با ارائه نمونه‌های برنج خود و تعیین قیمت دقیق آن اقدام به فروش محصول خود کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا