گوناگون

دلالان در بازار گوجه‌فرنگی‌ ‌

‌مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دلالان حاشیه‌های زندگی گوجه فرنگی کاران خراسان شمالی را پر رنگ می‌کنند.

مهدی ملکشی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، افزود: طی سال جاری مساحت مزارع گوجه فرنگی در این استان 400 هکتار بوده و میزان پیش بینی تولید آن حدود 135 هزار تن است.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر دلال، گوجه فرنگی را با قیمت خیلی کم، کیلویی سه هزار ریال خریداری و به کارخانجات رب و یا میادین تره بار با قیمت بالاتری می‌فروشد.

ملکشی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی پتانسیل بالایی در تولید این محصول دارد، اظهار کرد: این در حالیست که هیچ چیزی عاید گوجه فرنگی کاران این استان نمی شود و حضور دلالان موجب شده تا کشاورزان فعال در عرصه تولید این محصول و روستاییان روز به روز به عقب برگردند و هیچ پیشرفتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانجات فرآوری گوجه فرنگی یکی از راهکارهای کوتاه کردن دست دلال و بالا رفتن قیمت آن در استان است، بیان کرد: میزان تولید گوجه فرنگی در این استان بالا‌ست، اما فقط پنج کارخانه رب در این استان وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این تعداد نیز برخی تعطیل و تعدادی نیز با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیشتر گوجه فرنگی‌های تولید شده به سایر استان‌ها همچون خراسان رضوی و گلستان برای امر فرآوری صادر می‌شوند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا