گوناگون

دنیای غرب جایگاه زن را تا حضیض ذلت فروکاسته است

dba55 81133381 5642716

به گزارش ایرنا از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین «جعفر منتظری» در جلسه هیات عمومی دیوان با تبریک ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره(س)، گفت: جایگاه و مقام حضرت فاطمه زهرا(س) چنان است که حضرت امام حسن عسکری(ع) فرمودند، «ما امامان حجت های خدا بر مردم هستیم و درحالیکه جده ما، حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر ماست».

وی ادامه داد: ولادت حضرت زهرا(س) در جمهوری اسلامی به عنوان روز زن و مادر نامیده شده است، و این یعنی ایشان الگوی زنان در زندگی هستند، هرچند ما مردان نیز باید از ایشان الگو بگیریم.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به تصویر زن در جوامع غربی افزود: در دنیای مدعی حمایت از حقوق بشر، شاهدیم که از زنان استفاده ابزاری می شود و جایگاه او را تا حضیض ذلت فروکاسته اند.

وی با طرح سووالی گفت، آیا احترام به مقام و بالا بردن زن به این معناست که ابزاری برای خوش گذرانی و عیاشی یا وسیله ای برای فروش و نمایش کالا باشد؟

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه عده ای نیز چشم به فرهنگ غربی دوخته اند و به آن دل سپرده اند، افزود: این نگاه غربی، برای دنیای شرق و اسلام نیز در حال الگو شدن است و در کشور نیز شاهدیم که بخشی از این فرهنگ و دیدگاه نفوذ و رسوخ کرده است.

به گفته منتظری، یکی از نگرانی های امروز در جامعه اسلامی ما، از ارتباطاتی است که میان دختران و پسران رواج یافته و این از مهمترین مسایلی است که زمینه را برای یک سلسله آسیب های اجتماعی فراهم آورده است.

به گفته وی، رها بودن ارتباطات میان زنان و مردان و وجود روابط غیرتعریف شده میان آنان، منشا بسیاری از مشکلات خانوادگی و مسایل مرتبط با آن است.

رییس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به ارزش و اعتباری که دین اسلام برای زنان به ارمغان آورده، افزود: در نگاه دینی ملاحظه می شود که پیامبر اکرم(ص) در حالی حضرت فاطمه(س) را پاره تن و جان و قلب خود و به عنوان الگویی تمام عیار به دنیا معرفی کرده که در آن دوران، داشتن دختر برای خانواده ننگ بوده است؛ ضمن اینکه قرآن کریم نیز در مقام معرفی مقام زن او را همسان با مردان معرفی می کند.

منتظری گفت: اسلام در تمام ارزش ها تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده، گرچه تفاوت هایی در حقوق ویژه زنان و مردان وجود دارد که این نیز عین عدالت است.

وی به بیان روایتی از امام علی(ع) در تفاوت زن و مرد و ضرورت توجه به جایگاه زنان در واسپاری امور به زنان پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) فرموده اند، «کاری که برون از توانایی زن است به دستش مسپار، زیرا زن مانند گل بهاری، لطیف و آسیب پذیر است، نه پهلوان».

رییس دیوان عدالت اداری افزود: این مفهوم را اسلام می گوید که خانم ها را بر اموری بگمارید که شان و جایگاهشان رعایت شود و این نکته ای است که غرب آن را درک نکرده است.

رییس دیوان عدالت اداری در این جلسه از اهتمام و تلاش ریاست محترم قوه قضاییه در افزایش حقوق کارکنان دستگاه قضایی کشور قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این ارتقای سطح معیشت کارکنان قوه قضاییه موجب افزایش انگیزه آنان برای تلاش بیشتر شود.

اجتمام(1) ** 9317 ** 1071

انتهای پیام /*

Contact the editor:
c49f1 mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا