گوناگون

دهه اول محرم 28 بقای متبرکه اردبیل میزبان عزاداران حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: دهه اول محرم 28 بقای متبرکه امامزادگان در استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه افزایش بصیرت دهی به مردم نسبت به قیام امام حسین(ع) است، افزود: این آگاهی باید از طریق روحانیون، مبلغان و مداحان به مردم ابلاغ شود و در کنار عزاداری‌ها حتما از سخنان عالمان دینی نیز استفاده شود.

وی با یادآوری این‌که بزرگترین تحول فکری امام حسین(ع) در دهه اول محرم و به خصوص روز عاشورا اتفاق افتاده است، اضافه کرد: برگزاری عزاداری برای امام حسین (ع) باید با شور و شعور در جامعه همراه باشد و باید در عزاداری‌ها شعور فرهنگی نمایان باشد.

قیامی گفت: در دهه اول محرم 28 بقای متبرکه امامزادگان در استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی خواهد بود که این مراسم با حضور 21 مبلغ بومی و چهار مبلغ که از حوزه علمیه قم دعوت شده‌اند در این امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: از این آستان 28 امامزاده 10 امامزاده در خلخال، هشت امامزاده در اردبیل، هفت امامزاده در مشگین‌شهر و سه امامزاده در گرمی میزبان عزاداران خواهند بود که دفاتر پاسخگویی به سئوالات شرعی، برگزاری نمایشگاه فرهنگی در چهار بقعه امامزادگان و اقامه نماز ظهر عاشورا در این بقاع متبرکه از برنامه‌های اداره اوقاف خواهد بود.

قیامی افزود: در روز دوم محرم امامزاده سید سلیمان مشگین‌شهر، پیرسلمان خلخال، قلعه برزند گرمی و امامزاده سید صدرالدین اردبیل از ساعت 15 تا 17 میزبان مراسم تجمع بزرگ حسینیان خواهد بود که این مراسم با شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف وامر خیریه با اشاره به این‌که در روز 12 محرم همایشی با عنوان «رهروان زینبی» که ویژه بانوان است، برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم در امامزاده صالح اردبیل برگزار می‌شود .

وی اضافه کرد: در مصلای اردبیل نیز نمایشگاه ویژه بانوان با محتوای کاروان امام حسین(ع) و نقش حضرت زینب از دفاع رهبر زمان دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث احسان و اطعام با توجه به نیات واقفان 19 مورد در بقاع متبرکه امامزادگان و خود محل موقوفه احسان و اطعام خواهیم داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا