گوناگون

در جمع آوری زباله و توجه به سلامت مردم ،اغماضی را نمی‌توان پذیرفت

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در جمع‌آوری زباله به خاطر اینکه مسأله حفظ سلامت مردم مطرح است هیچ اغماضی پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین،«منوچهر حبیبی» بعدازظهر امروز(یکشنبه چهارم آبان‌ماه) در جلسه کارگروه پسماند استان اظهار کرد: نوع و دیدگاه‌های استاندار نسبت به حفظ محیط زیست باعث شده است که مدیران به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جلسه کارگروه پسماند هر هفته با ترکیب محیط زیست شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت و معدن و تجارت و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: زباله‌ی صنعتی، عفونی و خانگی را در دستور کار ستاد داریم و به نتایجی هم رسیدیم و امید می‌رود تا هرچه سریع‌تر تا هفته آینده این امر اجرایی شود.

حبیبی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی لازم در خصوص اهمیت نحوه‌ی جمع‌آوری زباله افزود: نحوه‌ی جمع‌آوری زباله امری حساس است و به هماهنگی و مشارکت مردم نیاز دارد و در مسائل سلامت مردم هیچ‌ اغماضی پذیرفتنی نیست.

وی افزود: درخصوص پسماند صنعتی تاکنون در استان هیچ اقدامی نشده بود و با پیگیری‌های مستمر مکان‌یابی و تعیین زمین مناسب برای این امر انجام شد و به‌زودی برای پذیرش دفن و استقرار تأسیسات لازم برای این امر نیز اقدام می‌شود.

«ایرج زاهدپور» مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین نیز گفت: از امسال ساماندهی پسماندهای عفونی، صنعتی و خانگی را دستور کار داریم که پسماند کشاورزی نیز به این موارد اضافه شده است.

وی افزود: دو مکان نیز برای تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی مسیر «تهران – زنجان» در نظر گرفته شده است که برای اجرایی شدن این امر تلاش می‌شود.

زاهدپور خاطرنشان کرد: از 15 آبان‌ماه نیز برنامه ریزی لازم برای دریافت زباله‌های عفونی از مطلب‌ها و کلینیک‌های استان انجام شده است و برای برخورد با مطب‌ها و کلینیک‌هایی که تخلف کنند نیز برنامه‌ریزی و تعیین تکلیف شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا