رییس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان کرمانشاه، گفت: دود دعوای تعزیرات و اتاق اصناف برای پیگیری تخلفات صنفی به چشم مصرف کنندگان میرود.
“عبدالرضا یاری”، در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اخیرا تعزیرات حکومتی طبق ماده 72 قانون نظام صنفی اعلام کرده تنها به شکایاتی رسیدگی میکند که از سوی اتحادیهها ارجاع شود.
وی ادامه داد: بر این اساس تخلفاتی که از سوی بازرسین اتاق اصناف و بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شود، توسط تعزیرات مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.
به گفته این مسوول اگرچه قانون جدید نظام صنفی از آبان ماه سال گذشته اجرایی شده، اما با گذشت این مدت هنوز اتحادیهها و اتاق اصناف آمادگی کافی برای اجرای آن را ندارند و به علاوه از چند و چون دقیق آن هم بی اطلاع هستند و با وجود چنین شرایطی نمیتوانند تخلفات واقعی را ارجاع دهند.
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه معتقد است که اتحادیهها هرگز حاضر نیستند شکایاتی که علیه اعضای آنها میشود را انعکاس دهند و به علاوه اگر فردی از خود رییس اتحادیه شکایتی داشته باشد باید به کجا مراجعه کند؟
یاری ضمن آرمانی خواندن این توقع که خود اتحادیهها تخلفات اعضای خود را گزارش دهند، ادامه داد: متأسفانه این شرایط تنها به ضرر مصرف کننده است.
وی در خصوص راهکار برون رفت از این وضعیت نیز، خاطرنشان کرد: اولین راهکار که کوتاه مدت است میتواند بررسی کمبودها و ضعف اتحادیهها و تأمین منابع حداقلی مورد نیاز آنها باشد.
یاری، آموزش اعضا و کارکنان، اصلا ساختار اتحادیهها متناسب با قانون جدید، اطلاعرسانی به مصرف کنندگان در خصوص قانون جدید، استفاده از افراد متخصص به منظور بازرسیها و بررسی شکایت و …، را از دیگر اقدامات برشمرد.
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه اصلاح قانون نظام صنفی را نیز راهکار بلند مدت برای حل این مشکل دانست.
انتهای پیام