گوناگون

دوره آموزشی مسئولان هیئت‌های مذهبی در قم آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود دو هفته به فرارسیدن ماه حزن و اندوه محرم و جوشش عزاداری‌های مردمی در هیئت‌های مذهبی باقی است، اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی استان برگزاری دوره آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی را برنامه‌ریزی کردند.

وی تاکید کرد: مدت اجرای این طرح که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود 16 ساعت آموزشی است که کلاس‌های آن آغاز شده است.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، موضوعاتی که در این دوره‌ها پرداخته می‌شود شامل اصول و کارکرد سازمان هیئت‌های مذهبی با توجه به اسناد بالادستی و تشکیلاتی و اداری، فقه شعائر و مراسم مذهبی، جنگ نرم در عرصه تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی؛ فرصت‌ها و تهدیدها و نیز شاخصه‌های مدیریت فرهنگی در هیئت‌های مذهبی در مقابله با آسیب‌های درون‌زا و جریان‌های ضدفرهنگی است.

وی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام اکبری یکی از کارشناسان مطرح مسائل فقهی و استاد رحمانی دکترای مدیریت فرهنگی در این دوره آموزشی به تدریس موضوعات مشخص شده اشتغال دارند.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده افزود: بهره‌مندی از خدمات فرهنگی و آموزشی، اعطای گواهینامه معتبر آموزشی، تعامل بیش از پیش میان اداره کل تبلیغات اسلامی با داوطلبان عرصه‌های فرهنگی و اهدای جوایز مادی و معنوی به ممتازان از امتیازات این طرح است.

گسترش فرهنگ غنی اسلام ناب در میان اقشار تاثیرگذار و استراتژیک قم، شناسایی و سازمان دهی بخش قابل توجهی از مسئولان هیئت‌های مذهبی در حوزه آموزشی، توانمندسازی به منظور ارتقای دانش هیئت‌های مذهبی در راستای توسعه فرهنگ دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقابله هوشمندانه با خرافات و انحرافات فکری از طریق سازمان‌های مردم نهاد، آشنایی با مبانی نظری دینی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی، شناخت آسیب‌های هیئت‌های مذهبی و آشنایی با جایگاه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در توسعه فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی از جمله اهدافی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با برگزاری این دوره‌های آموزشی به دنبال تحقق آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا