گوناگون

دستگیری شکارچیان متخلف در مراغه و رهاسازی شاه بوف در طبیعت میانه

 به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل نقوی چهارشنبه ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این دو شکارچی متخلف که بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به شکار پرندگان وحشی در ارتفاعات سهند مراغه می کردند، در گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و دستگیر شده اند.

 وی در ادامه با اشاره به تکمیل و تحویل پرونده مقدماتی این متخلفان زیست محیطی به مراجع قضایی گفت: از این شکارچیان یک  قبضه سلاح ساچمه زنی نیمه خودکار پنج تیر و یک قبضه اسلحه ته پر تک لول و لاشه یک قطعه باقرقره شکم سیاه نیز کشف و ضبط و موارد در پرونده مربوطه منعکس شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراغه با هشدار به صیادان و شکارچیان غیرمجاز از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

تیمار و رهاسازی یک بهله شاه بوف در میانه

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میانه نیز از رهاسازی یک بهله شاه بوف در طبیعت این شهرستان پس از تیمار توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

محمدرضا فقهی فرهمند چهارشنبه با اشاره به این خبر گفت: این شاه بوف زخمی که بزرگترین جغد از راسته جغدسانان است، توسط یکی از شهروندان دوستدار طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست میانه شده بود که پس از مداوا و تیمار به دامان طبیعت بازگردانده شد.

وی با اشاره به مختصات و ویژگی های این گونه اظهار داشت: شاه بوف که بومی ایران و دارای جمعیت نسبتاً فراوانی است، بطور معمول 68 سانتی متر طول دارد و در نواحی کوهستانی ، استپ ها ، مناطق صخره ای و سنگ های بیرون زده به سر برده و در لبه صخره ها و شکاف ها یا لانه های متروکه ، آشیانه می سازد.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میانه ضمن تقدیر از همکاری شهروندان دوستدار طبیعت خواستار گزارش مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی در سطح شهرستان توسط اهالی برای جلوگیری از تخریب و تهدید طبیعت توسط متخلفان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا