گوناگون

نمایشگاه کتاب در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه از عرضه  30 هزار عنوان کتاب در این دور از نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

سید ناصر اسحاقی تصریح کرد: تعداد غرفه های نمایشگاه 140 مورد است و برخی غرفه ها میزبان نمایندگان دو یا سه انتشارات خواهند بود.

وی با اعلام شرکت 300 ناشر برتر در نمایشگاه امسال، افزود: استان هایی که در نشر فعال اند از جمله تهران، قم، تبریز، اصفهان و شیراز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی در خصوص حضور ناشران بین الملل ادامه داد: کتب درخواستی از طریق سایت انتخاب و عرضه می شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با یادآوری عدم برگزاری نمایشگاه در سال گذشته اضافه کرد: بنده به قول خود عمل کردم و امسال با یک سال تاخیر مجددا نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم.

اسحاقی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های هم اندیشی در محدوده نمایشگاه از اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های قرآنی، شب شعر، مشاوره خانواده، ایستگاه نقاشی و پاسخگویی به سوالات دینی خبر داد.

وی تاکید کرد: علاقه مندان، کارشناسان و اساتید فن می توانند در حاشیه نمایشگاه جلسات هم اندیشی و هم فکری در خصوص کتب منتشره یا مباحث دیگر داشته باشند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان در خصوص تخفیفات این نمایشگاه به تخفیف بن های صادره از سوی بانک صادرات اشاره کرد و افزود: سه میلیارد ریال بن با تخفیف 20 درصد صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تخفیف خود ناشران نیز در کف 10 درصد است و می تواند 20 یا 30 درصد نیز باشد.

اسحاقی با اشاره به ایجاد مشکلات ناشی از الزام ناشران در تخفیف دهی ادامه داد: با توافق ناشران کف بن ها 10 درصد انتخاب شده و بسته به سلیقه و خواست ناشر می تواند افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی استان محسوب می شود، زمان انتخاب شده برای برگزاری آن را مناسب استفاده دانش آموزان و دانشجویان دانست.

به گفته مدیر کل ارشاد اسلامی استان امسال زمان بازدید قبل از ظهر نیز برای نمایشگاه تدارک دیده شده است و علاقه مندان می توانند ساعات 9 الی 12 و 14 الی 20 به محل نمایشگاه بین المللی مراجعه کنند.

گفتنی است نمایشگاه کتاب اردبیل از 16 الی 22 مهر ماه جهت بازدید علاقه مندان دایر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا