گوناگون

فیلمبرداری اولین پروژه سینمایی ضد داعش در رباط کریم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلمبرداری اولین پروژه سینمایی ضد داعش تحت عنوان quotation mark (آوازهای سرزمین من) در رباط کریم آغاز شد،همزمان با آغاز این مرحله از فیلمبرداری، قائم مقام سازمان صدا و سیما به همراه جمیله بوپاشا مبارز الجزایری از محل تولید فیلم در رباط کریم که با مضمون افشاگرانه درباره ماهیت واقعی گروهک تروریستی و تکفیری داعش ساخته می شود، بازدید کردند.

در جریان این بازدید حجت الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم  گروه تروریستی داعش را غده سرطانی خواند و اظهار داشت: با تولید این گونه فیلم ها، ماهیت و زوایای پیدا و پنهان شکل گیری گروه داعش و سایر گروه های تکفیری برای جهانیان روشن می شود.

ساخت دو فیلم سینمایی دیگر با مضمون فعالیتهای تروریستی داعش

وی از ساخت دو فیلم سینمایی دیگر و نیز ارائه چند فیلمنامه درباره فعالیتهای گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تکفیری در صدا و سیما خبر داد.

در ادامه جمیله بوپاشا مبارز الجزایری نیز از تلاش جمهوری اسلامی ایران در معرفی چهره واقعی داعش و حامیان پشت پرده این گروه، تقدیر کرد.

امیر حسین شریفی تهیه کننده فیلم آوازهای سرزمین من با اشاره به اینکه این فیلم به زبان عربی تولید می شود عنوان کرد: همه بازیگران این فیلم از هنرمندان شناخته شده کشورهای لبنان، سوریه و مصر هستند، مرحله نخست فیلمبرداری این فیلم به مدت 20 روز در کشور لبنان به پایان رسیده است و فیلمبرداری بخشی از این فیلم که شامل برخی صحنه های خشن و انفجارها بود به دلیل مسائل امنیتی در ایران اجرا می شود.

صحنه های اکشن “آوازهای سرزمین من” در رباط کریم فیلمبرداری می شود

این هنرمند، مدت زمان فیلمبرداری در ایران را یک هفته اعلام کرد و گفت: گروه فیلمبرداری، روز شنبه هفته آینده برای ادامه فیلمبرداری به لبنان باز می گردد.

گفتنی است، فیلم سینمایی آوازهای سرزمین من به سفارش مرکز بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید می شود و قرار است در جشنواره فیلم فجر امسال اکران شود، نویسنده این فیلم امین بهروزی است و عباس رافعی کارگردانی این فیلم سینمایی را برعهده دارد.

فیلمبردای “آوازهای سرزمین من” شهریور امسال در لبنان شروع شد اما بخش هایی از این فیلم شامل سکانس های انفجار و پلان هایی که امکان فیلمبرداری آن‌ها در لبنان وجود ندارد،‌ در شهرستان رباط‌کریم فیلمبرداری می شود، این بخش ها که شامل حمله نیروهای داعش و انفجارهای مهیب است در دکورهای عظیمی که به این منظور طراحی و ساخته شده اند، جلوی دوربین می روند.

“آوازهای سرزمین من” داستان جوان مسلمانی به نام ناصر است که دل در گرو عشق دختری مسیحی به نام سارا دارد اما با حمله داعش به جنوب لبنان و اتفاقاتی که پس از جنایات این گروه در این منطقه می‌افتد مسیر این پیوند دشوار می‌شود، این داستان به نقش مخرب گروهک داعش و تکفیری‌ها در خاورمیانه می‌پردازد و مقاومت مردم منطقه را در مقابل آن‌ها به تصویر می‌کشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا