Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

دوستدار حالت بی‌وزنی هستید، مسافر ایرباسA۳۴۰-۳۰۰ شوید !

دوستدار حالت بی‌وزنی هستید، مسافر ایرباسA۳۴۰-۳۰۰ شوید ! این پروژه ای است که شرکت سوئیسی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تجربه‌ پرواز در حالت بی‌وزنی یا «گرانش صفر» را برای مسافران ایرباسA۳۴۰-۳۰۰ خود فراهم کند.موضوعی که خیلی ها در دنیا علاقه‌مند به تجربه حالت بی وزنی هستند و در صورت عملی شدن این پروژه می تواند به کسب و کار این شرکت حسابی رونق ببخشد. با میهن پست همراه شوید.

در این میان شرکت سیستم‌های فضایی سوئیس – اس ۳ -اعلام کرد که هواپیمای ایرباس خریداری ‌شده قادر به حمل حدود ۷۰ مسافر است که در طول پرواز ۹۰ دقیقه‌ای مسافران را ۱۵ بار در قوس سهموی (parabolic arcs) حالت بی‌وزنی قرار می‌دهد. مسافران در هنگام عبور از نقطه‌ اوج هر مسیر سهموی ۲۰ تا ۲۵ ثانیه شرایط بی‌وزنی را تجربه می‌کنند.

مدیر اجرایی اس۳ – پاسکال جاسی، – می‌گوید:

هدف نهایی ما همگانی کردن دسترسی به فضا پرتابگر قابل استفاده مجدد است. قبل از اینکه ایده‌ پرتابگر به واقعیت بپیوندد، تجربه‌ گرانش صفر در هواپیمای ایرباس به همه این امکان را می‌دهد تا برای مدت یک روز به یک فضانورد تبدیل شود.

دوستدار حالت بی‌وزنی هستید، مسافر ایرباسA۳۴۰-۳۰۰ شوید !
هواپیمای ایرباسA۳۴۰-۳۰۰

البته باید گفت که قیمت‌ها از ۲۷۰۰ فرانک سوئیس (۲۸۲۵ دلار آمریکا) برای یک صندلی در بخش عمومی هواپیما با بیش از ۴۰ مسافر، تا ۶۵ هزار فرانک برای بخش VIP با ۱۲ مسافر (با ساعت گران‌قیمت اهدایی و امکان حمل چمدان) تغییرمی‌کند.

این در حالی است که پایگاه خبری «فلایت گلوبال» گزارش داده است شرکت هواپیمایی پرتغالی «های فلای» در حال آماده‌سازی یک فروند ایرباس A۳۴۰-۳۰۰ برای پروازهای گرانش صفر با همکاری شرکت سیستم‌های فضایی سوئیس است.

یکی از مدیران این شرکت سوئیسی به رسانه ها گفته: آماده‌ انجام پروازهای تجاری گرانش صفر در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ است. این شرکت در نظر دارد پروازها را با مناسب‌ترین قیمت ارائه کند و ادعا می‌کند سیستم‌های کنترل پرواز A۳۴۰ دقت بی‌سابقه در حالت پرواز بی‌وزنی فراهم می‌کنند.

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا