گوناگون

دوقطعه دلیجه در همدان به دامن طبیعت بازگشتند

81224694 5801478

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جوجه برخی از پرندگان به علت ناتوانی در پرواز در تیررس شکارچیان متخلف قرار می گیرند یا در دامن طبیعت و زیر برگ و شاخه ها رها می شوند.

ˈقربانعلی محمد پورˈ گفت: یک همیار محیط زیست پس از شناسایی دو قطعه دلیجه که به علت ناتوانی در پرواز در منطقه حفاظت شده شرا همدان رها شده بودند انها را به یگان حفاظت محیط زیست تحویل داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بعد از 20 روز تیمار و نگهداری، این دو قطعه پرنده زیبا دوباره در دامن طبیعت سرسبز و زیبای شرا رها سازی شدند.

وی یادآوری کرد: هر ساله بیش از یک هزار گونه جانوری زخمی و رها شده در دامن طبیعت از سوی همیاران محیط زیست در اختیار مسوولان این مجموعه قرار می گیرد که برخی از آنها پس از تیمار و احیا، در محیط زیست رها می شوند.

محمد پور افزود: شماری از پرندگان نیز در حین پرواز بر اثر برخورد با موانع فیزیکی از جمله سیم برق زخمی می شوند و عابران دوستدار طبیعت، این پرندگان مجروح را به محیط زیست تحویل می دهند.

وی در ارتباط با وضعیت منطقه حفاظت شده شراء گفت: این منطقه با مساحت 10هزار و 700 هکتار در قسمت شرقی سلسله جبال زاگرس واقع شده و قله های قافلانته با ارتفاع دو هزارو 559 متر از سطح دریا بلند ترین بخش این منطقه است.

محمد پور افزود: 172 گونه گیاهی متعلق به 37 خانواده در این منطقه می روید و همچنین از چهره غالب جانوری منطقه حفاظت شده شراء گونه هایی همچون عقاب طلایی، کبک، معمولی فراوان دیده می شود.

دلیجه پرنده ای از تیره شاهینیان می باشد که 32 تا 38 سانتیمتر طول دارد و بدن این پرنده باریک و دمش بلند است همچنین بالهای نوک تیزی دارد.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکار ممنوع است و تاکنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

576/7525/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا