گوناگون

دولت اوکراین درباره تمامیت ارضی همه‌پرسی برگزار می‌کند

در حالی که جدایی‌طلبان روس ادارات دولتی در شرق و جنوب اوکراین را به اشغال خود درمی‌آورند، رهبری کی‌یف اعلام کرد: ۲۵ مه (چهارم خرداد) همه‌پرسی درباره تمامیت ارضی کشور و انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دویچه وله، آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد: در ۲۵ مه در رابطه با تمامیت ارضی کشور همه‌پرسی برگزار می‌شود و در همان روز انتخابات ریاست‌جمهوری نیز برگزار می‌شود.

در این میان جدایی‌طلبان روس در بخش‌های شرقی و جنوبی اوکراین قدرت را به دست گرفته‌اند و خواستار پیوستن به فدراسیون روسیه هستند.

آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند در ۱۱ مه رفراندوم برگزار خواهند کرد.

مردان مسلح ماسک‌دار چندین ساختمان دولتی را در شهر هورلیوکا در نزدیکی دونتسک، از جمله یک ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی را اشغال کرده‌اند.

اقدامات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین شدت می‌گیرد. در روز چهارشنبه مردان مسلح ماسک‌دار مرکز پلیس و ادارات دولتی یک شهر دیگر را در منطقه صنعتی شرق اوکراین اشغال کردند. هورلیکا چند کیلومتری شمال دونستک قرار دارد.

بعد از ظهر روز گذشته نیز استانداری لوهانسک به تصرف مخالفان روس‌زبان دولت کی‌یف درآمد.

به گفته پلیس دونتسک، نیروهای امنیتی شهر هورلیکا نیز مانند شهر لوهانسک هیچ مقاومتی در برابر اشغال این مراکز توسط جدایی‌طلبان نکرده‌اند.

به‌رغم این اخبار تیم گیلدمن فرستاده ویژه “سازمان امنیت و همکاری اروپا” گفته است که هنوز تحرک گسترده‌ای را در میان مردم در شرق یا جنوب اوکراین به چشم نمی‌خورد.

این در حالی است که جدایی‌طلبان هوادار مسکو تا کنون در 10 شهر واقع در شرق اوکراین، ساختمان‌های دولتی را تصرف کرده‌ و جلوی آنها سنگر بسته‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا