گوناگون

دولت به تنهایی نمی‎تواند با تخریب اراضی طبیعی مقابله کند

کارشناس ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان معتقد است دولت به تنهایی نمی‎تواند با تخریب اراضی طبیعی مقابله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سیف در کارگروه مدیریت بحران که با حضور دستگاه‎های دولتی و سمن‎ها در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: بحث تشکل و استفاده از توان نیروهای مردمی امروزه در سطح کشورهایی که توسعه یافته هستند به یک امر بدیهی و مهم تبدیل شده و کشورهایی که در راستای مبارزه با حوادث طبیعی موفق بوده‎اند، بخشی از آن به تعامل با تشکل‎ها و سمن‎ها برمی‎گردد.

وی خاطرنشان کرد: بحث مدیریت بحران در چهار مرحله اجرا می‎شود که مهم‌ترین بخش آن پیشگیری و جلوگیری از وقوع حادثه است. موضوعی که در سطح استان گسترده شده بحث تخریب اراضی طبیعی است که خسارات جبران‎ناپذیری وارد کرده است.

سیف تصریح کرد: این مشکل به حدی گسترده شده که دولت به تنهایی نمی‎تواند با آن مقابله و جلوگیری کند.

کارشناس ستاد مدیریت بحران استانداری در ادامه اظهار کرد: از تشکل‎ها درخواست می‎کنیم که همکاری خود را با ستاد مدیریت بحران بیشتر کنند و فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: آتش‎سوزی‎ها از یک ماه پیش در استان شروع شده، فرسایش خاک، خشکسالی و… از اهم موضوعات سطح استان است که صرفاً از توان دولت خارج و ضرورت تشکل‎هایی که فعال هستند را می‎طلبد.

سیف در پایان گفت: تشکل‎های کمی در بحث مدیریت بحران در استان وجود دارند و تخصص اکثر تشکل‎ها غیر از مدیریت بحران است، لذا به‎وجود تشکل‎هایی با محوریت مدیریت بحران نیاز بیشتری داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا