گوناگون

دولت یازدهم آرامش را در جامعه حکم‌فرما کرده است

امام‌جمعه موقت بندرعباس گفت: مقام معظم رهبری عامل اصلی وحدت در کشور و عامل نگرانی استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجیوان ایران (ایسنا)منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد، ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری عامل اصلی وحدت در کشور و عامل نگرانی استکبار جهانی است که باید برای این جایگاه و حفظ سلامتی ایشان دعا کنیم زیرا آنچه امروز داریم از تلاش های رهبری و موضع گیری‌های عادلانه ایشان در تمامی موضوعات است.

وی با بیان اینکه لحظه لحظه عمر مقام معظم رهبری ارزش جهانی دارد، تصریح‌کرد: باید با اتکا به بیانات رهبری و با تقویت وحدت خود در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم.

امام جمعه موقت بندرعباس ادامه‌داد: کمترین بی‌تفاوتی به نظام جمهوری اسلامی، خسارت جبران‌ناپذیری وارد می‌کند و همه باید تلاش کنیم تا این بی‌تفاوتی شکل نگیرد زیرا تنها حکومتی که خالصانه و بدون معصیت در مقابل استکبار ایستاده و از مظلومان دفاع می‌کند، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فروزان‌نژاد اضافه کرد: باید در گسترش اندیشه شهدا تلاش کنیم و با همکاری یکدیگر نگذاریم بیگانگان افکار خود را عملیاتی کنند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع‌مقدس، اظهارکرد: دفاع مقدس یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که هم دشمن را مأیوس کرد و هم توانستیم خلاقیت‌های جوانان ایرانی که مدت‌ها خفته بود را بیدار کند و در طول تاریخ این دفاع غیورمردانه و شکوفایی جوانان امری بی‌سابقه بود.

فروزان‌نژاد در این خصوص تصریح کرد: همین سلاح هایی که امروزه به دست جوانان ایرانی ساخته و تن استکبار را لرزانده تا آن ها به ساخت فیلم های ایران هراسی روی آورند، نشان دهنده شکوفایی جوانان ایرانی و خلاقیتشان است که حتی استکبار را به ترس واداشته است.

وی با بیان اینکه زمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ادعای دارا بودن چهارمین ارتش دنیا را دارد در میز مذاکره علت شکستش در غزه را پشتیبانی ایران می داند، این نعمتی است که از طریق دفاع مقدس نصیبمان شده و باید شکرگزار خداوند باشیم، افزود: آنچه را که شهدا برای بدست آوردنش زحمت کشیدند باید حفظ کنیم و باید دستاوردهای دفاع مقدس را بیان کنیم تا آیندگان پی به شهامت جوانان ایران اسلامی ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای سیاسی پیچیده دنیا با اطاعت از رهبری و وحدت ملی خنثی می شود، تاکید کرد: باید سلایق شخصی را کنار گذاشت و با اطاعت رهبری کارها را پیش برد.

امام جمعه وقت بندرعباس ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری هرسال را با یک عنوان نامگذاری می کند باید مسئولان برآن اساس تغییراتی را ایجاد کنند و اگر این تغییرات صورت نگیرد نسبت به نامگذاری سال و تأکیدات رهبری بی توجه بوده اند.

فروزان‌نژاد با اشاره به اتحاد چهل کشور دنیا در حمله به عراق و سرنگونی گروه داعش، گفت: نه آن روز که استکبار جهانی به افغنستان رفت دلیلش سرنگونی القاعده بود و نه امروز که قصد حمله به عراق دارند قصد سرنگونی داعش است زیرا آن ها تنها می خواهند در این کشورها حضور یابند و رنگ آرامش در بین مردم آن کشور دیده نشود.

وی افزود: در حالی که کشور عراق با تشکیل دولت جدید سعی در انسجام و اتحاد دارد کشورهای استکباری با برنامه ریزی حمله خود بار دیگر این کشور را به حاشیه می برند زیرا ما معتقدیم که داعشی ها باید به دست مسلمانان خارج شوند.

امام جمعه وقت بندرعباس با اشاره به اینکه آمریکایی ها اگر از در بیرون شوند از پنجره وارد می شوند، تصریح کرد: در حالی که آن ها دستشان از سوریه کوتاه شده نقشه حضور در عراق را کشیده اند.

امام جمعه وقت بندرعباس با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: باید فضایی در آموزش و پرورش حاکم شود که فضای دستیابی به رضای الهی باشد و هرکس که تدریس می کند یا برای دروس برنامه ریزی می کند باید هدف خود را هدایت قرآنی بداند و سیره اهل بیت را درآن بگنجاند تا دانش آموزان امروز در آینده در مقابل استکبار جهانی منسجم شده و ایستادگی کنند.

فروزان‌نژاد تصریح کرد: فضای فرهنگی مدارس باید فضای فرهنگی و معنوی باشد تا بتوانیم به فرهنگسازی جامعه خوشبین بود.

فروزان‌نژاد در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار، اضافه کرد: هیچگاه اشعار به یاد ماندنی استاد شهریار به ویژه در وصف امیرالمونین(ع) از یادها فراموش نمی شود و باید در حفظ میراث فرهنگی خود که همان شعر و ادب فارسی است بیش از پیش کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه اساتید فرهنگی باید در حفظ این میراث فرهنگی تلاش جدی تری کنند، اضافه کرد: باید از ورود زبان های دیگر به گونه ای که به عرف گفتار جامعه تبدیل شود خودداری شود و در پاسداری از زبان فارسی تلاش جدی تر و برنامه ریزی منسجم تری صورت گیرد.

امام جمعه وقت بندرعباس در پایان با تقدیر از دولت یازدهم در فراهم کردن فضای آرامش و همدلی در جامعه، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه به تداوم این فضا کمک کرده و آن را تقویت کنند زیرا اختلافات هیچ ثمره ای جز استفاده استکبار ندارد.

وی در پایان تاکید کرد:باید بگذارند تا تمامی قوا با یکدیگر تعامل داشته و همکاری کنند و باید زمینه را برای فعالیت دولت و خدمتگزاری آن ها فراهم کرد.

خبرگزاری ایسنا

خبرنگار: 04

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا