گوناگون

کشور با تولید و خوداتکایی آباد می‌شود نه با تخریب

خطیب جمعه اراک گفت: کشور با تولید و خوداتکایی آباد می‌شود نه با تخریب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به کنگره‌ی بزرگ حج و حضور 64 هزار زائر ایرانی در مراسم حج، گفت: حج کنگره وحدت، عزت و شرف امت رسول خداست.

وی با تأکید براینکه حج ابراهیمی باعث ایستادگی ملت اسلام در برابر کفر و الحاد می‌شود گفت: چنین حجی آمریکا و اسراییل و جریانات صهیونیستی را در مقابل جهان اسلام منفعل میِ‌کند. آنان منافع خود را در منطقه دنبال می‌کنند، براین اساس، کشورهای عربی منطقه باید درک درستی از سیاست‌های آنها داشته و به قدرت و ظرفیت جهان اسلام تکیه کنند.

دری‌نجف‌آبادی عدم وجود وحدت و همدلی در میان کشورهای اسلامی را زمینه‌ساز سوء‌استفاده آمریکا و اسراییل دانست و افزود: آمریکا که خود پدیدآورنده جریان‌های تروریستی همچون داعش و القاعده است داعیه مبارزه با تروریسم دارد و ایران را که قربانی ترور است در همایش ضد تروریسم راه نمی‌دهند! کشورهای جهان و بویژه کشورهای منطقه باید این سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را بشناسند.

وی افزود: آنها خواهان تسلیم ایران هستند اما آمریکا باید این خیال خام که دوباره در ایران جای پایی برای خود باز کند را به گور ببرد.

دری‌نجف‌آبادی عزت واقعی را در سایه ایمان دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع خبرگان، تعمیق فرهنگ عمیق اسلامی، تولید دانش و فناوری، تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به ازدواج و خانواده را از موضوعات مورد تأکید رهبری عنوان کرد و افزود: تورم، بیکاری و رکود بیماری‌های خطرناکی هستند که اگر در کنار هم قرار گیرند آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کنند و باید با آنها مبارزه کرد.

وی با تأکید بر توجه هرچه بیشتر به افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌های تولید گفت: جایگزینی واحدهای تولیدی چین به جای واحدهای موجود، راه عزت ما نیست. واحدهای بزرگ تولیدی استان باید صادرکننده بوده و میلیاردها دلار سرمایه به استان تزریق کنند.

دری‌نجف‌آبادی واحدهای تولیدی را امانت و از بیت‌المال دانست و با بیان اینکه تخریب این واحدها و بی‌توجهی به استفاده درست و کارآمد از آنها خیانت به بیت‌المال است افزود: کشور با تولید و خوداتکایی آباد می‌شود نه با تخریب.

خطیب جمعه اراک همچنین ضمن توصیه به تقوای الهی و توجه به واجبات و دوری از محرمات، ماه‌های ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم را فرصت‌هایی بسیار مغتنم برای اطاعت از اوامر الهی و ترک نواهی عنوان کرد و گفت: این ماه‌ها فرصت مناسبی هستند تا گام‌های بلندی در مسیر قرب الهی برداریم.

وی با بیان اینکه نماز با حضور قلب و طمأنینه مورد تأکید و توجه خداوند متعال است افزود: تقوا رکن مهمی برای دستیابی به قلب سلیم که حرم امن الهی و جایگاه بصیرت و معرفت است. قلب سلیم همان چیزی است که ابراهیم خلیل از خداوند طلب کرد تا هرچه بیشتر به مقام قرب الهی نزدیک شود.

دری‌نجف‌آبادی قلب سالم را وسیله دستیابی به سعادت دنیا و آخرت دانست و با تأکید براینکه قلب منافقان بیمار و از درک معارف الهی قاصر است اظهارکرد: مرز بین سلامت و بیماری روح، سلامت قلب است. قلب انسان‌های با ایمان خالی از خودخواهی و تکبر و تفکرات جاهلانه است.

وی قلب امام زمان(عج) و اولیای الهی را حرم امن اصلی خداوند دانست و گفت: مؤمنان واقعی بیشترین محبت را به ذات اقدس احدیت دارند و حریم آن را از هرگونه آلودگی حفظ می‌کنند.

دری‌نجف‌آبادی همچنین با تأکید بر لزوم تلاش برای برخورداری از شرح صدر در تمامی مراحل زندگی برای رهایی از تنگ‌نظری و کینه گفت: آسیب‌های اخلاقی همچون تنگ‌نظری و حسد قلب انسان را آلوده کرده و مانع از رشد و تعالی روحی آدمی می‌شوند و در نهایت روح انسان را به خباثت می‌کشانند.

به گزارش ایسنا، دعا برای شفای آیت‌الله مهدوی‌کنی و توجه به ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در میان نوجوانان و جوانان در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر نکات مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا