گوناگون

داعش زاییده دست آمریکایی‌ها است

امام‌جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه داعش زاییده دست خود آمریکایی‌ها است، گفت: تروریسم در منطقه بویژه داعش و القاعده، زاییده حمایت‌های آمریکا و غرب هستند و اکنون که هیچ منفعتی برای آنان ندارد به دنبال از بین‌بردن آنها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی 21 شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه با سفارش همگان به رعایت تقوای‌الهی، ایستادگی در برابر هواهای نفسانی، عمل به واجبات و ترک محرمات و خضوع و خشوع در برابر خدای متعال را مصدایق بارز تقوای الهی برشمرد.

پیروی از هوای نفس، جنگ و مبارزه علنی با خداست

وی حفظ عزت و شرافت انسان مومن را در رعایت تقوای الهی دانست و از امام‌خمینی(ره) به عنوان یک مصادق بارز در رعایت تقوای الهی یادکرد و گفت: امام‌خمینی (ره) با رعایت تقوای الهی خود را در محضر خدای متعال بزرگ و عزیز کرد و هر کس محبوب خدا شود به یقین محبوب دل مردم نیز خواهد شد.

فاطمی با بیان اینکه پیروی از هوای نفس جنگ و مبازه علنی با خداست، انسان هواپرست و منفعت‌طلب را حقیر و بدبخت دانست و تصریح‌کرد: هر کس در پیروی از هوای‌نفس برای عزت، آبادانی و رونق‌ دنیای خود تلاش کند و از آخرت و قیامت غافل شود به طورقطع زیان‌کار و بدبخت خواهد شد.

مقام معظم رهبری نمونه بارز رعایت تقوای الهی است

وی در ادامه به عمل جراحی موفقیت‌آمیز مقام معظم رهبری اشاره‌کرد و افزود: خدای‌متعال را شاکریم که به رهبری عزیز انقلاب که ایشان نیز نمونه بارز از تقوا و ایمان هستند سلامت کامل عنایت فرموده است.

امام جمعه موقت شهرکرد شهادت روحانی مبارز شیخ محمد خیابانی در 21 شهریور سال 1299 هجری شمسی را یادآور شد و اخلاص از خودگذشتگی در راه دین اسلام و مرجعیت، فداکاری در راه مردم و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را از ویژگی‌های بارز آن روحانی مجاهد برشمرد.

وی همچنین به درگذشت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی در سال 1355 اشاره‌ کرد و افزود: آیت‌الله حائری‌یزدی از بزرگترین و برجسته‌ترین علمای تاریخ جهان اسلام است و انسان‌های وارسته‌ای همچون امام‌خمینی‌(ره) پای کلاس درس این استاد بزرگ پرورش یافته‌اند.

فاطمی در ادامه به نقشه‌ها و توطئه‌های شوم ابر قدرت‌ها علیه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان اشاره و خاطرنشان‌کرد: دشمنی و توطئه ابر قدرت علیه اسلام و هر کسی که بخواهند بر آنها مسلط بشوند از گذشته تاکنون وجود داشته و این دشمنی‌ها تنها منحصر به مسلمانان نبوده است.

فرقه سازی و گروه سازی نقشه شوم دشمنان علیه اسلام است

وی فرقه‌سازی و گروه‌سازی را یکی از نقشه‌های شوم دشمنان علیه ملت‌های مسلمان دانست و به تشکیل گروهایی همچون القاعده، موساد و گروه تکفیری داعش به منظور مقابله و دشمنی با اسلام اشاره کرد.

رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد با بیان اینکه داعش زاییده دست خود آمریکایی‌ها است، گفت: آمریکایی‌ها خودشان گروه تکفیری و خون‌خوار داعش را در منطقه شکل داده‌اند حال که دیگر برای آنها هیچ سود و منفعتی ندارد اقدام به از بین‌ بردن آن کرده‌اند که این اقدامات غربی‌ها انسان را از یک سو به ناراحتی و از طرفی به خنده وا می‌دارد.

وی به اعلام درخواست همکاری جهانی آمریکا برای از بین بردن گروه داعش از کشورهای منطقه اشاره و تصریح‌کرد: آمریکایی‌ها این گونه گروه‌ها را برای رسیدن به اهداف و مقاصد شوم خود شکل می‌دهند و تا هر زمان که برای آنها خطر و تهدیدی نداشته باشد آنها را نگه می‌دارند اما به محض خطر آفرین‌شدن، آنها را از میان برخواهند داشت.

فاطمی ایجاد فتنه و اغتشاش در ملت‌های اسلامی را یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان دانست و از فتنه 88 به عنوان یک نمونه بارز دشمنی غربی‌ها با اسلام یادکرد و گفت: در آن حادثه برخی از افراد داخل کشور از روی نادانی، غفلت و بی‌تدبیر اهرم فشار و آتش بیار آن ماجرا شدند اما هوشیاری آحاد مردم آن فتنه را نقش‌برآب ‌کرد.

وی بر حفظ هوشیاری و بیداری ملت‌های مسلمان در برابر نقشه‌های شوم دشمن تاکیدکرد و گفت: متاسفانه برخی از ملت‌های مسلمان و سران عرب در خواب غفلت هستند که این بی‌توجهی و غفلت به ضرر اسلام خواهد‌ بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا