گوناگون

روابط اجتماعی منهای قانون به هرج و مرج می‌انجامد

خطیب جمعه قم گفت: تنفر ملت ایران از صهیونیست‌ها به دلیل جنایت‌های این رژیم غاصب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته قم با بیان اینکه 26 شهریور یادآور جنایات رژیم صهیونیستی است تصریح‌کرد: این رژیم تاکنون جنایت‌های بسیاری در سرزمین اشغالی فلسطین با کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی‌دفاع رقم زده و اگر ملت ایران از این رژیم متنفر است به دلیل اقدامات جنایتکارانه آنهاست.

وی در ادامه به دیگر مناسبت‌ها و رویدادهای مهم تاریخی در هفته جاری اشاره کرد و گفت: 17 ذی‌القعده سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه است که چراغ پر فروغی را در این شهر مقدس روشن کرد.

حسینی بوشهری افزود: اگر امروز بیش از 80 هزار طلبه فاضل و علما در حوزه‌ها سال تحصیلی را آغاز می‌کنند از برکات این عالم است و طلبه‌ها به عنوان مرزبانان امام زمان باید بدانند که چه رسالت مهمی بر عهده دارند.

خطیب جمعه قم در ادامه با ابراز خرسندی از سلامت رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در سراسر کشور دعای شکرانه مردم به درگاه خدای متعال به واسطه سلامت رهبر معظم انقلاب را شاهد بودیم.

حسینی‌بوشهری گفت: بسیاری از علما، مراجع، مسئولان کشوری و لشکری به دیدار رهبر رفتند یا جویای حال ایشان شدند و خدا رو شکر می‌کنیم که ایشان به سلامتی از این جراحی بیرون آمدند.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود قانون و ضوابط را تضمین کننده استمرار روابط اجتماعی دانست و اظهارکرد: روابط اجتماعی منهای قانون به هرج و مرج می‌انجامد و شالوده روابط اجتماعی را از هم می‌پاشد به همین دلیل در حوزه اخلاق، سیاست و اجتماع باید آن چنان پایبند باشیم تا فرهنگ تبلور پیدا کند.

حسینی بوشهری عنوان کرد: اگر عده‌ای طبق قانون عمل کنند به سعادت می‌رسند اما پشت کردن به قانون و ضوابط کمال و سعادت را در جامعه از میان می‌برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا