گوناگون

مردم از مسئولان قانون‌گرایی می‌خواهند

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد گفت: مردم از مسئولان قانون‌گرایی و انجام وظایف ذاتی را خواستار هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‎نیا در خطبه‌های این هفته خرم‌آباد با اشاره به گروه داعش بیان‌کرد: کسانی که تشکیل‌دهنده داعش هستند، اجلاسی را برای مقابله با آن برگزار کردند و این در حالی است که از ایران اسلامی در این جلسه دعوت نشد.

وی ادامه‌داد: آن‌ها از حضور ایران در این برنامه هراس دارند چرا که ایران واقعیت شکل‎گیری این گروهک را برملا و ماهیت واقعی استکبار را آشکار می‌کند.

خطیب جمعه خرم‎آباد اضافه کرد: عدم دعوت ایران در این اجلاس علاوه بر اینکه مهر تاییدی بر حضور قدرتمند ما در منطقه است، اجازه تقسیم خوب و بد داعش را نمی‌دهد و کل گروهک‌های تروریستی را پلید و جنایتکارانه به دنیا معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه استکبار از نقش تاثیرگذار ایران اسلامی در منطقه می‌هراسد، یادآور شد: درحالی دشمنان اسلام به دنبال ظلم و زور در جهان اسلام هستند که دبیر کل سازمان ملل علیه مجاهدین غزه اطلاعیه صادر می‌کند و مردم یمن را تهدید و متهم به قانون‌شکنی می‌کند.

متقی‎نیا با بیان اینکه امروزه منویات مقام معظم رهبری را باید مورد توجه قرار داد، تصریح‌کرد: مسئله جمعیت، وحدت و همدلی در کشور و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در کشور از منویات رهبری است.

وی تاکید کرد: نمایندگان سه قوه در استان‌ها باید با برگزاری جلسات متعدد مسائل، مشکلات و برنامه‌های مورد نیاز را تحلیل و به اطلاع مردم برسانند.

خطیب جمعه خرم‎آباد در ادامه خطبه‌های نمازجمعه را مکانی برای بیان مطالبات مردم دانست و گفت: داشتن برنامه‌های استراتژیک و توسعه‌ای استان امری ضروری و اولین قدم در این راه است.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولان قانون‌گرایی و انجام وظایف ذاتی را خواستار هستند، بیان‌کرد: رفع مشکلات استان نیازمند مدیریت جهادی و تلاش مضاعف است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به بحث حیا و بی‌حیایی اشاره کرد و گفت: خداوند افراد باحیا را دوست دارد، زیرا کم‌حیایی و بی‌حیایی باعث می‌شود که خدا از آن افراد روی برگرداند.

وی تصریح کرد: حیا دروازه ایمان و عاقبت بخیری است و بی‌حیایی باعث نابودی و عاقبت شری می‌شود. امروز ورود ماهواره به خانواده‌ها باعث تغییر فرهنگ شده و به‌دنبال آن بی‌حیایی در جامعه رواج پیدا می‌کند که باید مسئولان نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به سالگرد ارتحال آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عالمی مجاهد و از یاران صدیق امام و رهبری بود که باید یاد آن روحانی مبارز را گرامی بداریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا