گوناگون

آمریکا قابل اعتماد نیست

امام‌جمعه ارومیه گفت: مسئله حمله آمریکا به سوریه و عراق اقدام عجیبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان غربی حجت‌الاسلام مهدی قریشی با بیان اینکه اخیرا آمریکا اعلام کرده به بهانه از بین بردن گروه تکفیری به کشورهای سوریه و عراق حمله می‌کند افزود: خود آمریکا گروه‌های تکفیری را ایجاد کرده و الان به بهانه مبارزه با این گروه در صدد حمله به دو کشور اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست اظهارکرد: باید ما مسلمانان بصیرت لازم را داشته و فریب حقه‌های آمریکا را نخوریم معلوم نیست به بهانه از بین بردن گروه تکفیری چه جنایات مهیبی در کشورهای اسلامی انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌غربی با بیان اینکه تشبه به کفار حرام است افزود: مسلمانان نباید خود را شبیه کفار کنند و از سبک زندگی غرب و کفار الگو بگیرند.

قریشی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص تشبه به کفار اظهارکرد: از لباس‌های دشمنان استفاده نکنید و خودتان را به شکل کفار در نیاورید چرا که انجام این اعمال دشمنی با خداست.

وی افزود: متاسفانه با توجه به تبلیغات و هجمه فرهنگی غرب اغلب سبک زندگی ایرانیان به سبک زندگی کفار تبدیل شده اما ما مسلمان باید آگاه باشیم در سبک زندگی‌مان سبک زندگی غرب رسوخ نکند.

امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: برما وظیفه است که برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا کنیم و برای همه امت‌های اسلامی آرزوی سربلندی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به ساخت زائرسرای ارزان قیمت در حرم امام رضا(ع) تصریح‌کرد: چند روز اخیر با توجه به قرعه‌کشی انجام شده زمین برای ساخت زائر سرا در اختیار این استان قرار گرفته امیدواریم هرچه زودتر زائر سرا ساخته و زائرین بی‌بضاعت نیز بتوانند به حرم امام هشتم مشرف شوند.

قریشی با اشاره به روایتی از نهج‌البلاغه در خصوص رعایت تقوا خاطر نشان کرد: ای بندگان خدا از خدا بترسید و به انجام اعمال صالح بشتابید قبل از اینکه مرگ شما فرا رسد.

وی با بیان اینکه مرگ قیامت صغرا است افزود: بین شما و جهنم، بهشت فاصله‌ای نیست جز مرگ و وقتی مرگ فرارسید قیامت شروع می‌شود پس ای بندگان معیار و میزان زندگی‌تان رعایت تقوای الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تشکیل زندگی بزرگترین نعمت خداوند است تصریح‌کرد: در دین اسلام ازدواج و تشکیل خانواده امری مقدس است و بر تشکیل آن تاکید شده است.

قریشی با اشاره به روایتی از پیامبر تصریح‌کرد: هر کس ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده و نصف دیگرش از خدا بترسد.

وی افزود: از امام صادق روایت شده دو رکعت نماز فرد متاهل از 70 رکعت نماز فرد مجرد بالاتر است.

امام‌جمعه ارومیه گفت: امروزه متاسفانه اهداف تبلیغات غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای عدم تشکیل خانواده، از بین بردن بنیان خانواده و پایبند نبودن بعد از تشکیل خانواده است.

وی اظهارکرد: مسلمانان باید از حاکم شدن فرهنگ غرب جلوگیری کنند و زمینه لازم را برای ازدواج جوانان فراهم سازند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا