گوناگون

حج اجتماع بزرگ ضد افراطی‌گری است

امام‌جمعه ایلام گفت: حج اجتماع بزرگ ضد افراطی‌گری است، هر چند متاسفانه امروز آل‌سعود این اجتماع عظیم را از محتوا خالی و جنبه‌ی سیاسی آن را کم‌رنگ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدنقی لطفی درخطبه‌های نماز جمعه امروز ایلام، اظهارکرد: حج نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی علیه استکبار جهانی و افراطی‌گری و کنگره حج و اجتماع مسلمانان از سراسر جهان اسلام یک نمایش قدرت، وحدت و همبستگی امت اسلامی است که دشمن از آن وحشت دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز آل‌سعود این اجتماع را از محتوا خالی و جنبه‌ی سیاسی آن را کم‌رنگ کرده است، ادامه داد: اگر این اجتماع عظیم بر اساس آموزه‌های رسول اعظم و ائمه جهت‌دهی شود برای دشمنان بسیار شکننده خواهد بود چرا که امروز عناصر افراطی از قبیل داعش و القاعده و تکفیری‌ها که بویی از اسلام و معارف دین نبرده‌اند، جنایت‌هایی را به نام اسلام انجام می‌دهند که صهیونیست‌ها هم از انجام آنها خودداری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ریشه‌ همه‌ خشونت‌ها را آمریکا دانست و تصریح‌کرد: اجتماع عظیم حجاج برای مقابله با افراطی‌گری است و شعار وحدت که از ابتکارات امام برای اتحاد مسلمانان علیه یک دشمن مشترک یعنی آمریکا و صهیونیست بین‌الملل است که امروز احکام اسلام و همبستگی امت اسلامی را هدف قرار داده و به حول‌ قوه‌ الهی در حج امسال شاهد جلوه‌هایی عالی از همبستگی مسلمانان خواهیم بود.

امام‌جمعه‌ ایلام به وفات آیت‌الله سیدمحمود طالقانی اولین امام‌جمعه‌ تهران در سال 1358 اشاره و اظهارکرد: این مرد بزرگ که لقب ابوذر زمان زیبنده‌ی او است از چهره‌های درخشان روحانیت و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و از یاوران راستین و پیشتازان حرکت امام‌خمینی(ره) بود که از ابتدای نهضت به صف مبارزه پیوست و به همین جرم زندانی شد.

لطفی نفوذ کلام را از ویژگی‌های بارز مرحوم طالقانی عنوان کرد و گفت: او که رییس شورای انقلاب و امام جمعه‌ تهران بود به عنوان مقلد امام عمل می‌کرد و در خطبه‌های نمازجمعه حملات شدیداللحنی به منافقان داشت و اهمیت این کار در این بود که منافقان که می‌خواستند با نزدیک شدن به او و نامیدن او به عنوان “پدر” او را در مقابل امام قرار دهند اما این مرد بزرگ و با بصیرت نه تنها به حرف‌های آنان توجهی نمی‌کرد بلکه در خطبه‌های نمازجمعه با بیانات کوبنده آنان را رسوا کرد.

وی در مقایسه‌ی عملکرد مرحوم طالقانی با سران فتنه گفت: باید دقت کرد که فرق از کجاست تا کجا؟

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و به دنبال آن شادشدن قلوب دوستداران ولی‌ امر مسلمانان جهان گفت: این موضوع محبوبیت رهبری و پیوند امت اسلام را بیان و نشان می‌دهد ایران اسلامی در کانون توجه جهان و رهبری سکاندار امت اسلامی است و پیروزی‌های جهان اسلام مدیون تدبیر حکیمانه‌ی ایشان است.

وی ابراز امیدواری کرد سایه‌ی معظم‌له بر سر جهان اسلام همچنان مستدام باشد.

امام جمعه ایلام با انتقاد از سیاست آمریکا نسبت به گروه داعش و مبارزه با این گروه آدم‌کش گفت: دنیای عجیبی است، این گروهک تاکنون یک میلیون نفر را قتل‌عام کرده است و اعضای ائتلاف علیه داعش آن هم توسط کسانی که خود حامی تروریست هستند، دروغی بیش نیست.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان ایلام تاکید کرد: سر و صدایی که آمریکایی‌ها و سران کشورهای اروپایی برای ائتلاف ضدداعش راه انداخته‌اند در حالی است که این گروه توسط خود ‌آنها برای بدنام کردن اسلام ناب و برای ایجاد آشوب و تفرقه بین مسلمانان به وجود آمده است و این همه هیاهو چرا باید بعد از قتل خبرنگار آمریکایی به وجود آید. آیا کسانی که تاکنون به دست این گروه به شهادت رسیدند از حقوق انسانی برخوردار نبودند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا