گوناگون

دومین جشنواره روستاگردی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

دومین جشنواره روستاگردی چهارمحال و بختیاری در روستای تاریخی و گردشگری و بدون کوچه یاسه‌چای از توابع شهرستان سامان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های گردشگری روستای یاسه چای را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

بهمن عسگری به شرایط طبیعی و اقلیمی روستای یاسه چای اشاره کرد و گفت: این روستا به دلیل بافت تاریخی و شرایط طبیعی بسیار فوق العاده، مورد توجه مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گرشگری کشور قرار گرفت و به صورت پایلوت به عنوان روستای گردشگری ثبت ملی شد.

به گفته وی، جشنواره روستاگردی با رویکرد معرفی اقتصاد محلی و جاذبه‎های گردشگری و فرهنگی به مدت دو روز و با حضور میهمانان و گردشگران داخل و خارج استانی در روستای تاریخی و هدف گردشگری یاسه‌چای در حال برگزاری است.

عسگری شهرستان سامان را جزو شهرهای هدف گردشگری استان دانست و اظهارکرد: شهر سامان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه زاینده رود و وجود جاذبه‌ها و محصولات گردشگری فراوان، به عنوان نگین گردشگری استان چهارمحال و بختیاری شناخته شده است.

وی معرفی محصولات و جاذبه‌های گرشگری شهر سامان، معرفی آداب، رسوم و سنن مردم این خطه، معرفی قابلیت‌های گردشگری و ورزشی که به عنوان مهم‌ترین پتانسیل این منطقه محسوب می‌شود را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

عسگری قایق‎رانی در زاینده رود و معرفی قابلیت‎های گردشگری و اقتصادی این رودخانه به گردشگران، کارگاه آموزشی و مسابقات قایق‎رانی، دیدار از بافت تاریخی روستای یاسه چای، برگزاری مراسم آئینی نظیر گردو چینی، بازی‌های بومی و موسیقی محلی را از مهم ترین برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، روستای تاریخی و بدون کوچه یاسه چای، از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری است که در حاشیه رودخانه زاینده رود و در محدوده کوهستانی شمال این شهرستان قرار دارد که دالان‎های قدیمی و بافت معماری خاص، روستای یاسه چای را به یک روستای هدف گردشگری تبدیل کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا