Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

دومین دیوار بلند جهان در قلعه کومبه‌ الگار را تماشا کنید

دومین دیوار بلند جهان در یکی از قلعه های تاریخی کشور هند قرار دارد. در این مطلب از میهن پست قصد داریم تا این دیوار و قلعه بلند را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

قلعه کومبه‌الگار با دومین دیوار بلند جهان

بی شک همه نام دیوار چین را به عنوان بلند ترین دیوار جهان شنیده اید. اما شاید برای شما هم سوال باشد که دومین دیوار بلند در سراسر جهان در کدام کشور قرار دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این دیوار در ایالت راجستان کشور هند قرار دارد.

قلعه کومبه‌ الگار Kumbhalgarh Fort در قرن ۱۵ میلادی، توسط راجا کامبا (Raja Kumbha) ساخته شده است. این قلعه با دیوارها و باروهایی طولانی، در میان جنگل های انبوه و با هفت دروازه بزرگ واقع شده است. این قلعه دومین قلعه مهم برای خاندان موارها (Mewars)، حاکمان مشهور سابق هند بود. امروزه، دیوار احاطه کننده قلعه به عنوان، دومین دیوار بلند جهان پس از دیوار بزرگ چین شناخته می شود.

درون این قلعه حدود ۳۶۰ بنای مذهبی وجود دارد! بناهایی که هر یک ویژگی و تزئینات مخصوص به خود را دارند. همچنین از دیگر بناهای مشهور آن، بدل محل (Badal Mahal) است. این ناحیه از قلعه کومبه‌ الگار، بیشترین بازدید کننده و گردشگر را به نسبت دیگر نقاط قلعه دارد.

اعتقاد بر این است که بدل محل، مکان تولد حاکم مشهور ماهارانا پراتاپ Maharana Pratap است؛ و همانطور که از نام آن پیداست، این کاخ باعث می شود احساس کنید که در میان ابرها قدم می زنید. شاید به دلیل طرح های آبی رنگی آن مشابه با رنگ آسمان!.

آدرس کومبه‌الگار: Fortress in Qila Kumbhalgarh, Rajasthan

ساعات بازدید قلعه: از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر می توان به دیدن قلعه کومبه‌الگار بروید.

باهم در میهن پست تصاویری از قلعه کومبه‌ الگار را تماشا خواهیم کرد.

منبع: rajasthan

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا