گوناگون

دومین شب از لیالی قدر در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن شهرری برگزار می شود

81241820 5830480

به گزارش ایرنا، مراسم سوگواری شب شهادت حضرت علی (ع) و دومین شب از لیالی قدر در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری برگزار می شود.

در این مراسم، چند تن از قاریان بین المللی و ممتاز قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن می پردازند و مداحان اهل بیت در عزای اولین پیشوای شیعیان علی (ع) نوحه سرایی می کنند.

مدیر آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) روز جمعه در حاشیه برگزاری نماز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از نعمت هایی که رسول اکرم(ص) به یادآوری آن توصیه کردند، نعمت بزرگ ائمه اطهارعلیهم السلام است .

سعید کریمی دومین نعمت الهی را نعمت رسالت نبی اکرم (ص) ذکر کرد و افزود: خداوند به واسطه این نعمت ما را از امت پیامبر اسلام (ص) که خاتم تمام پیامبران است قرار داد و ما از امت پیامبری هستیم که برای عالم دنیا و آخرت رحمت است.

وی ادامه داد: در راستای برپایی هر چه باشکوهتر مراسم دومین شب از لیالی قدر در امامزاده ابوالحسن شهرری برنامه هایی شبهای 21 و23 ماه رمضان همراه با افطاری برگزار می شود.

کریمی تصریح کرد: در این مراسم سخنرانان در باره مظلومیت امیرالمومنین علی (ع ) به سخنرانی پرداخته و مداحان اهل بیت مراسم عزاداری و سینه زنی را برپا خواهند کرد.

وی ادامه داد: مراسم سی شب با سی افطاری و بسته های فرهنگی هرشب در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن برپا می شود.

امامزاده ابوالحسن (ع) یکی از با صفاترین زیارتگاههای حومه تهران و ری می باشد که در قریه (آب)اندرمان -خیابان شهید رجایی-خیابان امامزاده ابو الحسن (ع) در محوطه باغ مشجر و با صفایی واقع شده است .

آن حضرت صاحب کرامات و مورد توجه علما و بزرگان است و نسب امامزاده ابوالحسن با چهار واسطه به امام جعفر صادق (ع) می رسد که در زیارتنامه امامزاده نیز به آن اشاره شده است .

ساختمان اصلی بقعه بر اساس نوشته درب وقفی حرم ، احتمالا در زمان قاجاریه احداث شده است که بر فراز آن گنبدی با کاشیهای فیروزه ای ساخته اند و طرح مرمت و باز سازی آن در سال ۱۳۷۱ توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری انجام شده است .

بنای مزبور جزو آثار تاریخی به ثبت رسیده است .

687/ 699

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا