Mihanpostپیشنهاد سردبیرسیاسی

دونالد ترامپ پیرمردی خنده داری که رویای ریاست جمهوری دارد + عکس

دونالد ترامپ Donald Trump یا کامل تر بگوییم دونالد جان ترامپ ،متولد ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون آمریکایی و از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ و مؤسس تفریگاه‌های ترامپ است که شخصیت خاص و متفاوت وی در میان جمهوری خواه ها و بخصوص موهای ژولیده و خاص وی این روزها با شکلک هایش مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

دونالد ترامپ مالک شرکت عظیم ساختمان‌سازی در آمریکا، کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ در نیویورک با شعار رسمی «آمریکا را دوباره عالی کن!» اعلام و کوری لواندوسکی را مدیر کمپین انتخاباتی خود کرد.با میهن پست همراه شوید.

یک نظرسنجی دانشگاه سافک در ژوئن ۲۰۱۵، پس از اعلام کاندیداتوری ترامپ، نشان داد او در بین رای‌دهندگان احتمالی انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در نوهمپشر در حال صعود به جایگاه دوم است و این در حالی است که ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۸ تاکنون تقریباً در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مطرح بوده است.

و حالا هشتم نوامبر سال جاری میلادی -۲۰۱۶- مصادف با ۱۸ آبان ۱۳۹۵ پنجاه و هشتمین انتخابات ایالات متحده آمریکا برگزاری می شود تا کاخ سفید مهمان تازه اش را بشناسد.

بنابراین در ماههای باقیمانده تا نوامبر بازار نظرسنجی ها و رقابت های انتخاباتی درون حزبی همچنان داغ داغ است و هرکدام از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات سعی دارند بنابر نظرسنجی هایشان نامزدنهایی خود را انتخاب کنند. اما حضور «دونالد ترامپ» پیرمرد پولدار عجیب و غریب در صدر نظرسنجی جمهوری خواهان همچنان خودنمایی می کند. پیرمردی که با اظهارنظرهای پراز حاشیه و گاف های فراوانش همه را به انتخابات پیش روی ایالات متحده مشتاق کرده است.

رفتارهای عجیب و غریب و بعضا احمقانه و طنزآمیز نفر اول جمهوری خواهان باعث شده فیل های سیاستمدار بارها مورد تمسخر قرار بگیرند. ترامپ در اظهارنظرهایش به هیچ کس رحم نمی کند و در آخرین اظهار نظر خود همه اعضای کاخ سفید را احمق دانست.

ترامپ همچنین در یکی از تجمعات انتخاباتی اش از واژه بسیار رکیکی برای هیلاری کلینتون استفاده کرد که این توهین در رسانه های آمریکایی بسیار بازتاب داشت. واژه رکیک آقای ترامپ به حدی بود که هیچ کدام از رسانه های این کشور نتوانستند حرفی درباره آن بزنند و حتی از بازپخش این سخنرانی خود داری کردند. این عبارت توهین آمیز زمانی استفاده شد که ترامپ می خواست به مناظره هیلاری کلینتون و اوباما در سال ۲۰۰۸ و ترک کردن میز مناظره از سوی خانم کلینتون به منظور اجابت مزاج اعتراض کند.

ترامپ که ستاره ای هم در پیاده‌رو شهرت هالیوود دارد در اظهارنظرهایش گاف هم زیاد می دهد. در آخرین گاف این نامزد ریاست جمهوری گفته شده بود که ده تفنگدار آمریکایی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرزهای آبی کشور دستگیرشده بودند گفت: باید این سربازها باید فورا آزاد شوند. این در حالی بود که چندین ساعت از آزادی آنها گذشته بود و همین موضوع سوژه رسانه ها شد تا بگویند که ترامپ از اخبار کشورش خبر ندارد.

از دیگر حرف های این پیرمرد خنده دار و ثروتمند آمریکایی این بوده است که «آمریکا باید از شیوه غرق مصنوعی در بازجویی ها استفاده کند. این شیوه و دیگر موارد «بازجویی سخت» در مبارزه با داعش مشروع است. و این کارها در مقابل کارهایی که آن‌ها می‌کنند، از جمله سر بریدن، «هیچ» است. باید داعش را با بمب صاف کرد. بین آمریکا و مکزیک باید دیوار بزرگی کشیده شود. چون عموما مکزیکی هایی که به آمریکا می آیند مجرم هستند و باید جلوی ورود آنها و سوری ها را گرفت. حتی هزینه این دیوار را هم مکزیکی ها باید بپردازند. همه یازده میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا باید اخراج شوند و علاوه براین حق شهروندی به خاطر فرزند هم باید لغو شود. اوباما و پوتین آنقدر از هم بدشان می آید که نمی توانند مذاکره کنند. اما من احتمالا با او رفیق می شوم و در آن صورت این مشکلاتی که حالا داریم، نخواهیم داشت.»

جالب است بدانید که «سارا پالین» فرماندار سابق و پرحاشیه آلاسکا و معاون اول ریاست جمهوری در کمپین انتخاباتی «جان مک کین» رقیب باراک اوباما نیز به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پیوسته برای وی تبلیغات ویژه انجام می دهد.

البته نبابد فراموش کرد که ترامپ مورد علاقه خاص اسرائیلی ها است و وی در ژانویه ۲۰۱۳ با انتشار ویدئویی از بنیامین نتانیاهو در انتخابات حمایت کرد و گفت یک نخست وزیر قوی، یک اسرائیل قوی است این در حالی بود که وی در سال ۲۰۱۵ جایزه آزادی را به خاطر کوشش مثبت در زمینه روابط اسرائیل-آمریکا دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا