گوناگون

دو هیات بازرسی برای احقاق حقوق دولتی و مالیات بر ارزش افزوده بخش معدن در خراسان رضوی فعال شد

81218575 5791155

حجت الاسلام حسن درویشیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال این دو برنامه بازرسی همزمان در استان اجرایی شده و یکی از این هیات ها در سازمان امور مالیاتی و دیگری در اداره صنعت ، معدن و تجارت استان مستقر می باشد.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری به میزان هشت درصد تعیین شده که تمام دستگاه های خدماتی و افرادی که کالا و خدمات عرضه می کنند باید این مبلغ را از خریدار دریافت کرده و ظرف سه ماه به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ساز و کار لازم برای وصول این مالیات به طور دقیق پیش بینی نشده و سازمان امور مالیاتی استان تلاش می کند با ایجاد سامانه الکترونیکی زمینه وصول دقیق آن را فراهم نماید.

او افزود: 15 درصد از این حقوق باید برای عمران و آبادانی منطقه ای که معادن در آن قرار دارند هزینه شود که این کمک بزرگی برای توسعه استان و رفع محرومیت از چهره آن است.

وی گفت: همچنین هیات نظارتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مستقر شده تا پیگیری های لازم برای احقاق حقوق دولتی از معادن در حال بهره برداری را انجام دهد.

وی اظهار کرد: پارسال شاهد افزایش چهاربرابری وصول این حقوق دولتی از معادن استان نسبت به سال قبل از آن بودیم بطوریکه این رقم از 100 میلیارد ریال در سال 1391 به 410 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح زمینه احقاق حقوق دولت بطور کامل و صرف بخشی از آن در توسعه مناطق مربوطه فراهم شود.

2713 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا