گوناگون

ديدار تدارکاتي تيم‌ ملي با بدل بوسني

 تيم ملي فوتبال ايران که از روز دوشنبه هفته گذشته دومين اردوي تدارکاتي خارج از کشور خود را در کشور اتريش برگزار کرده است فردا در نخستين ديدار دوستانه خود در اين کمپ اروپايي به مصاف تيم ملي بلاروس خواهد رفت.

در اين برهه زماني و در حاليکه کمتر از يک ماه به آغاز رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل باقيمانده شايد تيم ملي بلاروس، تيمي از بلوک شرق اروپا به اين منظور براي ديدار تدارکاتي با ايران انتخاب شده است تا تقريباً بتوان در اين ديدار مقابل اين تيم شرق اروپايي، بازي مقابل بوسني‌هرزگوين، ديگر تيم بلوک شرق اروپا را براي حضور در جام جهاني شبيه‌سازي کرد اما غافل از اينکه بلاروس در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه اروپا دقيقاً در نقطه مقابل بوسني قرار داشت و شايد از اين لحاظ بتوان حتي بلاروس را بدل قلابي بوسني نام‌گذاري کرد.

در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014در حالي تيم ملي بوسني با قدرتمندي هرچه تمام به عنوان صدرنشين،‌ صعودش از گروه هفتم رقابت‌ها را به جام جهاني مسجل ساخت و در واقع خود را به عنوان يکي از پديده‌هاي فوتبال اروپا معرفي کرد که برعکس اين تيم بلاروس در گروه نهم اين رقابت‌ها در ميان 5 تيم به کسب نتايجي بسيار ضعيف و ثبت تنها 4 امتياز با قعرنشيني به کار خود پايان داد و با وضعيتي نا اميدکننده اين رقابت‌ها را به پايان رساند.

به گزارش فارس، تيم ملي بلاروس در گروه نهم رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه اروپا با تيم‌هاي اسپانيا، فرانسه، فنلاند و گرجستان هم‌گروه بود که در نهايت با فقط يک پيروزي و يک تساوي کسب 6 شکست و 9 گل زده و 16 گل خورده تنها با 4 امتياز به کار خود در اين رقابت‌ها پايان داد.

*روزهاي خوشبختي کي‌روش فرا رسيد

اين روزها را شايد بتوان روزهاي خوشبختي کارلس کي‌روش قلمداد کرد چرا که تيم ملي ايران در اردوي اتريش تقريباً ترکيب کامل خود را به همراه دارد و به جز مسعود شجاعي که هنوز بازي‌هايش با لاس‌پالماس ادامه دارد،‌ ساير بازيکنان لژيونر آرام آرام به اردوي تيم ملي در اتريش اضافه شدند تا کي‌روش ديگر بدون بهانه خاصي قصدش براي ايجاد تنوع تاکتيکي و انتخاب بازيکن در ديدارهاي دوستانه باز باشد.

البته به نظر نمي‌رسد با توجه به اينکه لژيونرها به تازگي به اردو پيوسته‌اند در ديدار فردا مقابل بلاروس کادر فني تيم ملي بخواهد خيلي به آنها فشار آورده و از لژيونرها در ترکيب اصلي استفاده کند.

قرار است تيم ملي کشورمان در ادامه اردوي اتريش دو ديدار دوستانه ديگر مقابل تيم‌هاي ملي مونته‌نگرو و آنگولا برگزار کند و از بازي بلاروس به بعد کي‌روش بايد به دنبال ترکيب اصلي خود در جام جهاني باشد.

تيم ملي کشورمان فردا اولين بازي رسمي خود را در سال 1393 و به منظور آماده‌سازي براي ديدارهاي جام‌جهاني مقابل بلاروس برگزار خواهد کرد. دو تيم پيش از اين يک بار ديگر در سال 2007 در ديدار دوستانه ديگري به مصاف هم رفتند که ديدار فوق با نتيجه دو بر دو به پايان رسيد. در آن ديدار رسول خطيبي و مهدي رجب‌زاده براي تيم ملي کشورمان گل‌زني کردند و الکساندر هلب نيز هر دو گل بلاروس را به ثمر رساند.

تيم ملي ايران در اردوي آفريقاي جنوبي چهار ديدار دوستانه مقابل تيم‌هاي باشگاهي ليگ برتري آفريقاي جنوبي برگزار کرده بود که ديدار با تيم‌هاي باشگاهي در تقويم فيفا به عنوان ديدارهاي رسمي محسوب نمي‌شود. بنابراين ديدار فردا اولين تدارک رسمي شاگردان کي‌روش براي حضور در جام جهاني خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا