گوناگون

دیدگاه فعالان رسانه ای سیستان و بلوچستان درباره سخنان سرلشگر فیروزآبادی

81177406 5718827

سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان اظهارات سرلشکر فیروز آبادی را یک اتفاق تازه خواند و گفت: ضرورت دارد بعضی رسانه ها که در رابطه با رویکرد دولت مطالب مساله دار منتشر می کنند، کنترل شوند.

ˈمحمدحسین اشرفیˈ بیان کرد: دولت یازدهم در ارتباطات با موضوعات مختلف از جمله مساله هسته ای رویکرد جدید دارد و همه باید برای رسیدن به این اهداف دولت را یاری دهند.

وی با بیان اینکه بحث مذاکرات هسته ای در ابعاد بین المللی به منافع ملی کشور ارتباط دارد، گفت: باید دست به دست هم دولت را کمک کنیم و از طرح بعضی موضوعات که جنبه سیاسی دارد، دوری شود.

وی اظهار داشت: موضوع هسته ای، بحث یک گروه و جناح خاص نیست و ضرورت دارد همه رسانه ها با پرهیز از داشتن نگاهی سیاسی و جناحی دولت را در عبور از این گردنه سخت یاری کنند.

سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان در مذاکرات هسته ای منفعت نظام و مردم را می بینند و بدون شک مورد حمایت رهبر معظم انقلاب هستند.

اشرفی افزود: وقتی تیم مذاکره کننده پیشتوانه و حمایت رهبری را دارد نباید بعضی گروه ها و جناح ها به واسطه اختلافات فکری و جناحی با این مساله، موضوعات را به هم گره بزنند و با بیان مطالب مختلف و تفرقه انگیز مانع پیشرفت شوند.

در همین ارتباط مدیرمسوول روزنامه زاهدان گفت: توجه بیشتر رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این سخنرانی به رسانه های مربوط به حوزه نظامی بود که امروزه در کشور بخش قابل توجهی از روزنامه ها، ماهنامه ها و سایت ها را در بر می گیرد.

ˈمحمدتقی رخشانیˈ افزود: تاکید رییس ستادکل نیروهای مسلح بر این موضوع بود که این رسانه ها رویکرد مثبت نسبت به دولت ندارند و به آنان هشدار داد که این رویکرد باید به نحو منطقی عوض شود.

این مدرس دانشگاه گفت: از مطبوعات و رسانه ها در نظام جمهوری اسلامی توقع است که صریح و شفاف و در عین حال علمی و مبتنی بر صداقت عمل کنند.

رخشانی با بیان اینکه بدون تردید نقد منصفانه و عالمانه بزرگترین هدیه مطبوعات و رسانه ها به دولتمردان و قدرتمندان است، افزود: سرلشکر فیروزآبادی در سخنانش تاکیدی فراتر از این موارد داشت، خواسته بود که رویکرد رسانه ها و عمدتا آنها که به نظامیان گرایش دارند، رویکردی مثبت و حمایتی از دولت داشته باشند.

همچنین سردبیر هفته نامه دوزبانه مرز پرگهر که به دو زبان فارسی و بلوچی منتشر می شود، در این رابطه گفت: رسانه ها به آن طریق که لازم است، به اهداف نظام جمهوری اسلامی از جمله گفتمان هسته ای نگاه واحد ندارند.

ˈحسین الله دینیˈ افزود: رسانه ها با داشتن خط مشی واحد باید به جهان ثابت کنند که در مذاکرات هسته ای مقصر جهان غرب است که می خواهد خواسته های خود را به ایران تحمیل کند.

وی ادامه داد: اگر یک زمان مذاکرات با شکست مواجه شد عملکرد رسانه ها و نشریات داخلی باید به گونه ای باشد که افکار عمومی جهان قانع شوند حق با ایران بوده است.

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این باره گفت: به نظر می رسد گاهی اوقات برخی افراد در مناصب مختلف به جای دنبال کردن سیاستهای عمومی و کلی نظام جمهوری اسلامی، سلایق شخصی و دیدگاههای خود را به دیگران تحمیل می کنند.

ˈعلی اصغر جمشید نژادˈ افزود: تذکر سرلشگر فیروزآبادی به موقع بود و قاعدتا باید آثار سخنان ایشان را در رسانه ها ببینیم، تصور شخصی من این است که افرادی در برخی جایگاهها به جای دنبال کردن سیاستهای عمومی کشور خواست خود را اعمال و تحمیل می کنند.

وی ابراز داشت: وقتی یک رسانه در درون یک نظام و ارگان ایجاد می شود سیاستهای آن ارگان را دنبال می کند و اگر آن سیاستها حاصل نمی شود که نشده است، باید از طریق تشدید نظارت نسبت به تغییر رویکردها اقدام کرد.

خبرنگار ایرنا در این ارتباط دیدگاه شمار دیگری از مسوولان و فعالان فرهنگی و رسانه ای سیستان و بلوچستان را نیز جویا شد که آنها به دلایلی همچون اطلاع نداشتن از محتوای اظهارات سرلشگر فیروزآبادی و یا تمایل نداشتن به بیان عقیده در این رابطه اظهار نظر نکردند.

سرلشگر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح چند روز پیش در جمع فرماندهان ارشد نظامی کشور طی سخنانی از برخی رسانه ها به خاطر انتشار اخبار ˈتفرقه انگیزˈ، ˈشایعهˈ و ˈتهمتˈ بی مبنا انتقاد کرد و گفت: «من خطی و سیاسی عرض نمی کنم، حتی رسانه هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی کنند باید روش شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می کنیم.»

او سپس تاکید کرد: «رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید هرکس هر جا هست همان جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه ها باید به آن عمل کنند.»

فیروز آبادی همچنین با دفاع تمام قد از ˈحسن روحانیˈ گفت: «ما باید به این رئیس جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.»

7307/2729/7312

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا