گوناگون

دین باوری عاملی در پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی ابو حمزه ظهر یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان همدان اظهار داشت: مواردی از علل و عوامل ایراد ضرب و جرح بیان شده که برای آنها نیز راهکارهایی ارائه شده است.

وی در ادامه سخنانش به بیان برخی از علل و عومل شناسایی شده در حوزه ارتکاب ضرب و جرح پرداخت و افزود: ضعف آگاهی کارکنان به قوانین و عواقب کیفری جرم از جمله عواملی است که موجب ارتکاب ضرب و جرح می شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان روحیه جوانی و غرور کاذب افراد و سربازان را از دیگر عوامل عنوان کرد و ادامه داد: برآورده نشدن درخواست‌های مورد نیاز کارکنان، محروم شدن از حقوق، تبعیض و بی عدالتی خدمتی، تحمیل امور سخت و طاقت فرسا، مشکلات خانوادگی، بیماری روحی روانی، ضعف کنترل و نظارت مدیران بر حوزه کاری، اختلال و تحولات فرهنگی از دیگر عوامل ضرب و جرح است.

ابو حمزه در ادامه ناسازگاری و غیر قابل تحمل بودن محیط نظامی برای سربازان به‌عنوان عاملی برای ضرب و جرح اشاره کرد و گفت: رفتارهای تنش‌زا، اعمال تنبیه خارج از ضوابط و مقررات و برتری طلبی سربازان از دیگر موارد بیان شده برای علل ضرب و جرح است.

وی با تاکید بر اینکه جاری و ساری کردن دین باوری عاملی برای پیشگیری از جرم است، عنوان داشت: پیش بینی ارتکاب جرم همواره سهل تر از پیشگیری بوده است و پیش بینی زمینه و بستری را برای آینده نگری و ارائه راهکار برای جلوگیی از بروز جرم به وجود می آورد.

وی با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی دیگر نیازی به پیشگیری نیست، ابراز داشت: کنترل ورودی و خروجی یگان‌ها، رعایت شرایط اقلیمی در انتقال نیروها، غربالگری افراد متقاضی استخدام در نیروهای مسلح، ایجاد محیط سالم و معنوی بین یگان های خدمتی، آشنایی فرمانده‌هان به حدود و اختیارات و غیره از جمله مواردی برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است.

فرمانده تیپ  316 زرهی مستقل همدان نیز در این مراسم گفت: جرم ضرب و جرح در نیرو های مسلح استان همدان به حداقل خود رسیده و به ندرت اتفاق می افتد.

امیرحمزه بیدادی با تاکید بر اینکه پیشگیری کم هزینه تر از درمان است، افزود: در بروز این جرم عوامل فرهنگی و ضعف تربیتی افراد از جمله عوامل مهم به شمار می رود و از دیگر عوامل موثر در بروز جرم ضرب و جرح نیز می توان به عوامل اقتصادی نیز اشاره کرد.

وی اختلالات شخصیتی، عدم توجه به خواسته های حق مدیران، وجود رابطه به جای ضابطه بین کارکنان را از دیگر علل بروز ضرب و جرح عنوان کرد و بیان داشت: سپردن وظایف به افرادی با روحیه ضعیف و عدم اطمینان فرد به حمایت های قانونی و حقوقی از دیگر عوامل بروز این جرم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا