اجتماعیحقوقی

دیه سال ۹۵ توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد ؟

دیه سال ۹۵ توسط سخنگوی قوه قضائیه در حالی اعلام شد که حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درمورد نرخ جدید دیه در سال ۹۵ گفت: بر اساس قانون قوه قضاییه موظف است که هر سال قیمت دیه را اعلام کند. اما با بررسی‌های صورت گرفته و همچنین جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه که در هفته گذشته برگزار شد، مبلغ دیه به میزان ۱۹۰ میلیون تومان در ماه غیر حرام مشخص شد. با میهن پست همراه شوید.

دیه سال ۹۵ امروز توسط محسنی اژه‌ای اعلام و وی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که علاوه بر ۱۹۰ میلیون تومان، در ماه‌های حرام نیز یک سوم این مبلغ به آن اضافه می‌شود.

نکته قابل توجه اینجاست که بایستی دیه انسان در سال ۹۵ نیز همانند سال های گذشته در اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، طی دستورالعملی توسط رئیس قوه قضاییه تعیین و به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور طی بخشنامه هایی ابلاغ می شد؟

در توضیح بیشتر باید گفت که در سال ۹۵ هم رئیس قوه قضائیه طی بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه کامل از ابتدای سال ۹۵ را اعلام خواهد کرد. که البته بر اساس استعلام و نرخ هایی که به دست آمده دیه انسان در سال ۹۵ با احتساب نرخ ۳.۵ میلیون تومان اگر محاسبه کنیم مبلغ دیه (۱۰۰ شتر) ۳۵۰ میلیون تومان برای ماه های غیرحرام و حدود ۴۶۶ میلیون تومان برای ماه های حرام محاسبه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا