گوناگون

رئیس جهاددانشگاهی البرز: فرهنگ متعالی عاشورا در هویت‌بخشی و مقاومت‌پذیری جامعه مؤثر است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: به کارگیری فرهنگ متعالی عاشورا در هویت‌بخشی و مقاومت‌پذیری جامعه مؤثر بوده است که مقاومت در مقابل تحریم‌ها مؤید این موضوع است.

سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه البرز ،گفت: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای ایرانیان و به خصوص شیعیان و مؤمنین الهام‌بخش بوده است و شور و حرارتی را در دل‌های مومنین به جا گذاشته و می‌گذارد.

وی افزود: عاشورا اوج حماسه است، چراکه امام حسین(ع) یک تنه در مقابل ظلم و کفر، ریا و نفاق و حکومت سفاک مقاومت نمودند و بیعت نکردند و درس و عبرتی را در زمان به‌جای گذاشته‌اند که حتی غیرمسلمانان هم به آن اذعان دارند.

هاشمی‌راد با بیان این‌که باید از فرهنگ عاشورایی بهره ببریم، خاطرنشان کرد: باید با شیوه‌های عملی کاری کنیم که روحیات و اخلاقیات والایی که در شخصیت امام حسین (ع) وجود دارد در بین مردم ما تجسم یابد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ و در حال حاضر به کارگیری فرهنگ متعالی عاشورا در هویت‌بخشی و مقاومت‌پذیری جامعه مؤثر بوده است، چراکه با وجود تحریم‌ها و فشارهای خارجی، مردم ما درس مقاومت و ایثار را از این فرهنگ ماندگار عاشورا آموخته‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز مواظبت و پاسداری از ارزش‌های فرهنگ عاشورایی را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیتِ پرداختن به موضوع جنگ نرم در جامعه، در این ایام باید به محورها و تبعات جنگ نرم توسط دشمنان اسلام تأکید داشته باشیم، زیرا تاریخ عاشورا سرشار از آموزه‌های مختلف و متعدد دینی است و می‌توانیم از این آموزه‌های دینی، درس‌های ایثار و مقاومت و آزادگی برای رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه بگیریم.

هاشمی‌راد افزود: دفاع مقدس نمونه بارز فرهنگ عاشورایی در حوزه مقاومت و پایداری است که در مقابل متجاوزان و ظالمان عصر روی داده و برگرفته از درس‌های محرم و صفر بوده است.

وی در پایان گفت: عاشورا درس فداکاری، بصیرت، تعقل، صبر، شجاعت و گذشت را به ما می‌آموزد و شایسته است فرهنگ عاشورایی را از ابعاد فرهنگی، عاطفی، حماسی و تربیتی مورد بررسی قرار داد و برای ترویج این فرهنگ و نهادینه‌سازی آن تلاش کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا