گوناگون

رئیس کل بانک مرکزی :از ابتدا خلافی رخ نداده است که بانک مرکزی بخواهد آن را بپذيرد يا نپذيرد/ استخدام بانک سپه/ اعلام نرخ تورم خرداد ماه

2398295 634به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ رئیس کل بانک  مرکزی در خصوص اظهارات نماینده کمیسیون اصل 90، اعلام جزئیات استخدام بانک سپه و بسیاری اخبار مهم دیگر در هفته گذشته به شرح زیر است :

از ابتدا خلافی رخ نداده است که بانک مرکزی بخواهد آن را بپذيرد يا نپذيرد / تعهد بانک مرکزی به دليل عدم تقاضای وارد کننده اجرا نشده است
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد هر زمان وارد کننده تقاضا کند “بانک مرکزي” متعهد است معادل 650 ميليون يورو از ارز در دسترس در کشوري که اين امکان وجود دارد اقدام نمايد.
 
بانک مرکزی: نرخ سود تسهیلات بانکی افزایش یافت/ کارشناس امور بانکی: ممکن است نرخ سود تسهیلات از 27 یا 28 درصد فراتر رود
به گفته یک فعال حوزه بانک، در حال حاضر تمایل بانک‌ها برای تسهیلات مشارکتی به دلیل سود بالای این تسهیلات بیشتر است و افزایش نرخ سود تسهیلات اقدامی ظاهری است.
 
 
تعيين تكليف 410 پروژه نيمه تمام توسط “بانك ملي ايران”
“بانك ملي ايران” ظرف سه ماه آينده 410 پروژه نيمه تمام باقي مانده از سال هاي گذشته را تعيين تكليف مي‌كند.
 
بانک مرکزي و بانکها در وصول مطالبات معوق عزم جدي دارند
سیف :در اين رابطه از بانکها خواسته شد که هر يک 20 پرونده مهم مطرح در مرجع قضائي را که نياز به تسريع در رسيدگي و اعلام راي نهائي دارند را اعلام کنند .
 
ثبت نام در آزمون استخدامی “بانک سپه” از طریق سایتهای سازمان “سنجش” و “بانک سپه”
پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: سایت سازمان سنجش هم علاوه بر سایت بانک سپه از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی این بانک ثبت نام می کند.
 
2398296 613ابلاغ دستورالعمل ناظر بر “ضمانت‌نامه‌های بانکی ریالی”
بخشنامه فوق جهت اطلاع مديران عامل محترم کليه بانک هاي دولتي و غيردولتي به استثناي بانک هاي قرض الحسنه،شرکت دولتي پست بانک و مؤسسات اعتباري غيربانکي ارسال مي گردد.
 
افزایش دستوری “نرخ سود بانکی” امکان‌پذیر نیست
یک کارشناس اقتصادی گفت: در بعضی موارد سیاست کلی اقتصادی سیستم بانکداری کشور، باید یک سری وام‌های یارانه‌ای برای توسعه تولید مصوب شود، چرا که با این روند پیش رو طبیعتاً در سیستم تولید و به دنبال آن در کل اقتصاد جامعه دچار مشکل خواهیم شد.
 
ساعت کاری شعب “بانک توسعه صادرات” در ماه مبارک رمضان اعلام شد
ساعت کاری شعب تهران “بانک توسعه صادرات” در ماه مبارک رمضان اعلام شد.
 
“پست بانک ایران” بخشی از مشکلات مناطق روستایی را مرتفع نموده است
ارائه خدمات متنوع بانکی توسط پست بانک ایران در مناطق روستائی و دوردست موجب شده تا بخشی از مشکلات مناطق روستایی مرتفع شود.
 
حضور روابط عمومی “بانک تجارت” در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران
رئیس اداره روابط عمومی “بانک تجارت” به عنوان عضو جدید هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهر بزرگ تهران انتخاب شد.
 
سفرکارت ملی ” بانک سپه ”
به منظور ترویج فرهنگ گردشگری در کلیه ایام سال و استفاده شاغلین و بازنشستگان سازمانها و شرکتها و مؤسسات از تسهیلات ویژه مهمانسراها، هتلها، آژانسهای مسافرتی و سایر مراکز گردشگری، سفرکارت ملی توسط بانک سپه ارائه می گردد.
 
“بن کارت‌ها” جایگزین “بن شهروند” می‌شوند
مدیرعامل “بانک شهر” از جایگزینی بن کارت‌های شهروندی به جای بن‌های فروشگاه‌های شهروند خبر داد.
 
2398297 874ابلاغ دستورالعمل شيوه صدور “کارت هديه” و “بن‌کارت ريالي” از سوی بانک مرکزی
بانک مرکزی دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی را به کلیه بانک های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسات اعتباری موسسه، کوثر مرکزی و عسکریه ابلاغ کرد
 
نرخ تورم خردادماه جاری 27.7 درصد
نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به خرداد‌‌ماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهي به خرداد‌ماه 1392 معادل 27.7 درصد مي‌باشد.
 
قیمت “5 گروه کالا” افزایش یافت
بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ششم تیرماه سال جاری را اعلام کرد. در این هفته، قیمت 5 گروه کالایی افزایش، 4 گروه کاهش و 2 گروه نیز ثابت مانده است.
 
سهام “بانک صادرات” مزیت‌های رقابتی منحصر به فردی دارد
در آستانه برگزاری مجمع عمومی ” بانک صادرات ایران ” به سراغ دکتر شیرزادی ، کارشناس بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار رفتیم تا نظرات این کارشناس باتجربه را در خصوص سهام بانک جویا شويم.
 
اصول “بانکداری اسلامی” باید محور فعالیت شبکه بانکی کشور باشد
مدیرعامل بانک شهر گفت: با توجه به اینکه شهر قم پایتخت دینی کشور است، در راستای حل مشکلات مردم، نگاه ویژه‌ای به این شهر خواهیم داشت.
 
برای سپرده‌های یک ساله سود علی‌الحساب پرداخت می‌شود
سیف در حاشیه نشست تیم اقتصادی دولت و اقتصاددانان گفت: نرخ سود 22 درصدی تسهیلات بانک‌ها قطعی نیست.
 
خدمات نوین بانکی ، سفر، تفريح، ورزش و خريد با ” گردش کارت”
این محصول، همه ویژگی‌های یک کارت بانکی اعم از برداشت پول نقد، انتقال وجه از طریق خودپرداز و اینترنت، قابلیت پشتیبانی توسط خدمات بانکداری الکترونیکی و مواردی از این دست را داراست.
 
 
اعلام ساعت کار شعب بانک تجارت در ماه مبارک رمضان

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا