گوناگون

رئیس کل دادگستری گلستان:شورای حل اختلاف استان قانونمند عمل کنند

رئیس کل دادگستری گلستان بر قانونمند بودن عملکرد شورای حل اختلاف استان تاکید کرد و از افزایش مصالحه در پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد فاضلیان در جمع معاونین، روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان گفت: خوشبختانه بازرسانی که از تهران برای بررسی عملکرد شعب شورا به استان سفر کرده بودند در گزارش خود تاکید کرده‌اند شورای حل اختلاف استان گلستان یکی از قانونمندترین شوراهای حل اختلاف کشور است.

وی با قدردانی از عملکرد اعضا، از آنان خواست در فعالیت‌های خود هم‌چنان کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها را مدنظر داشته باشند و تلاش خود را برای ترغیب طرفین پرونده به سازش، به کار گیرند.

احمد جعفری، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان از افزایش سازش در پرونده‌های ورودی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال 26 درصد پرونده‌های قابل سازش در شعب این شورا مصالحه شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 4 درصد بیشتر است.

وی رویکرد سازشی در پرونده‌های قابل سازش، آموزش اعضا و استفاده از نیروهای توانمند برای ترغیب طرفین به آشتی را از علل افزایش مصالحه در سال جاری برشمرد.

جعفری افزود: امسال بیش از 21 هزار پرونده وارد شعب این شورا شده است که 40 درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان را تشکیل می‌دهد.

جعفری در ادامه سخنان خود از فعال شدن واحدهای ابلاغ در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: این واحدها به منظور کاهش زمان رسیدگی در شعب شورای حل اختلاف در گرگان، کردکوی، علی آباد کتول و کلاله فعال شده است و به تدریج در بقیه حوزه‌های قضایی نیز، راه‌اندازی خواهد شد.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: هم اکنون 896 عضو و 85 قاضی در شعب شورای حل اختلاف سالانه نزدیک به 70 هزار پرونده‌ای که ماهیت قضایی پیچیده ندارند را رسیدگی می‌کنند.

جعفری افزود: 110 شعبه شهری و 48 شعبه روستایی شورای حل اختلاف در گلستان فعال است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا