گوناگون

راهپیمایی حافظان حجاب در مشهد برگزار شد

81158272 5684899

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم های مزین به نوشته ˈفاطمه الزهراˈ و همچنین پرچم جمهوری اسلامی ایران مسیر چهار راه بهار تا مسجد سجاد مشهد را طی کردند.

راهپیمایان در طول مسیر شعارهایی همچون ˈخواهرم حجاب تو عزت است، پاداش این عزت بهشت بی منت استˈ، ˈپیش به سوی حجاب، زیبایی بی پایانˈ، ˈمن در حجاب زیبایمˈ، ˈما دختران عاشورایی، سپاهیان زهراییمˈ و ˈبا حجاب زهرایی، شکوه و فخر ایرانیمˈ را سر دادند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای مبنی بر اصلاح فرهنگ عمومی حجاب در پنج بند قرائت شد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما حافظان حجاب اسلامی، اولین گام را در تحقق حجاب اسلامی در محیط علم و دانش برداشته ایم و از مسوولان آموزش و پرورش می خواهیم با زمینه سازی بیشتر در مسائل پرورشی، ما را از آسیب های اجتماعی که بیشتر از سوی غرب القا می شود،مصون بدارند.

راهپیمایان همچنین در این قطعنامه از رسانه های داخلی بویژه رسانه ملی خواستند علاوه بر ساخت و تولید برنامه های ترویج دهنده حجاب، در برنامه های خود با رعایت حجاب و رفتار های عفیفانه چهره رسانه ملی را آنچنان که شایسته کشور و جامعه اسلامی است به دنیا معرفی کنند.

در بند دیگری از این قطعنامه از مسوولان خواسته شده است، زمینه دسترسی ارزان به پوشش های اصیل اسلامی ایرانی را فراهم کنند تا هزینه های سنگین مانع ایجاد فضای سالم فرهنگی برای دختران و بانوان نباشد.

دختران شرکت کننده در این راهپیمایی همچنین از مسوولان انتظامی و قضایی خواسته اند با ایجاد فضای امن برای کسانی که پاسدار و حافظ عفت و پاکی در جامعه هستند، سهم خود را در فرهنگ سازی اسلامی به خوبی ایفا کنند.

در پایان این قطعنامه راهپیمایان از مسوولان خواسته اند با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب با تمام توان برای ناکام گذاشتن دشمن در تهاجم فرهنگی، بستر گسترش فرهنگ ناب اسلامی را به اقصی نقاط عالم فراهم کنند.

راهپیمایی حافظان حجاب به همت مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب موسسه ریحانه النبی مشهد و با همکاری استانداری، آموزش و پرورش خراسان رضوی و شهرداری مشهد برپا شد./2

7487 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا