گوناگون

راهکارهای مقابله با بحران کم آبی در روستاهای گلستان بررسی شد

81135059 5645449

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا خواستارˈ رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفارگلستان روز چهارشنبه در جلسه کمیته بحران این شرکت بر شناسایی نقاط حساس تاسیسات و شبکه های آبرسانی و رعایت نکات ایمنی و لحاظ کردن پدافند غیرعامل در مطالعات و اجرای طرح و پروژه های جدید شرکت تاکید نمود.

وی همچنین صرفه جویی را بزرگترین حمایت برای عبور از بحران کم آبی در فصل گرما دانست.

جلسه کمیته بحران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با حضور مدیرعامل ،معاونین ،مدیران امور آبفاربندرترکمن و کردکوی و روسای ادارات برگزار شد.

ˈبهزاد هرمزیˈ معاون نظارت بر بهره برداری و دبیر کمیته بحران شرکت آبفار گلستان نیز در این نشست گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی و سطح آب های زیرزمینی و دبی چاه ها و چشمه ها، استفاده از آب شرب برای مصارف غیرضروری و کشاورزی ازسوی مشترکین، از دلایلی است که موجب شده است امسال مشکل کم آبی با افت فشار آب را داشته باشیم.

وی افزود: بدین منظور جلسات کمیته بحران به طور هفتگی و به منظور بررسی وضعیت نقاطی که با این مشکلات مواجه هستند در ستاد و مدیریت امور آبفار شهرستان ها برگزار خواهد شد.

هرمزی، در ادامه بازسازی پروژه هایی که دارای تنش آبی و شبکه های مستهلک و فرسوده هستند و برخورد با صاحبان انشعابات غیرمجاز، حضور مستمر معاونین و مدیران ستادی وشهرستانی درسطح روستاها و اطلاع رسانی در خصوص ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از طریق رسانه ملی و روابط عمومی را از دیگر مصوبات کمیته بحران شرکت آبفار گلستان برشمرد.

مدیران امور آبفار شهرستان های بندرترکمن و کردکوی، معاونین و اعضای کمیته نیز نظرات، پیشنهادها، مسائل حوزه های خود را بیان نمودند.

استان گلستان واقع در شمال ایران حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنان در بالغ بر 900روستا و مابقی در 29شهر زندگی می کنند.

این استان با وجود ظاهر سرسبز در سال های اخیر از مشکلات کمبود آب و خشکسالی در رنج است.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا