گوناگون

راه اندازی بخش لاپاراسکوپی گامی جهت توسعه گردشگری سلامت در کیش

81219709 5793008

دکتر کرم الله طولابی روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیمارستان کیش از اواخر هفته آمادگی پذیرش بیمار در بخش لاپاراسکوپی را دارد افزود: با تحویل این دستگاه آموزش های لازم و آشنایی همکاران با این سیستم انجام شده است .

وی جزیره کیش را پایگاه مناسبی برای آموزش متخصصان داخلی و پزشکان کشورهای حوزه خلیج فارس برشمرد و افزود : هدف این است که به عنوان یک مرکز تخصصی و پیشرفته در این رشته پزشکی منشا و محلی برای آموزش سایر متخصصان باشیم .

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی دیگر ازاهداف راه اندازی این بخش را توسعه توریسم درمانی و گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت : به دلیل اینکه ورود به جزیره از کشورهای منطقه نیاز به ویزا ندارد مراجعان می توانند به راحتی از خدمات موجود که بسیار پیشرفته است استفاده کنند.

فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی گفت : دستگاهی که در این بیمارستان نصب شده آخرین دستاورد علمی در این راستا است که شرکت وارد کننده آن را نصب و خدمات پس از فروش و راه اندازی را خود بر عهده دارد ، هزینه تامین این دستگاه ، قطعات و لوازم جانبی آن حدود 600 میلیون تا یک میلیارد تومان است و کارایی زیادی دارد.

طولابی مزیت استفاده از این روش را بسیار بالا دانست و گفت : با این دستگاه می توان جراحی های داخل قفسه سینه ، شکم ، کلیه و مجای ادار ، چاقی های مرضی ، فتق ، بیماری زنان ، طحال را انجام داد و تفاوت آن با جراحی کلاسیک و مرسوم این است در شیوه های متداول شکم یا قفسه سینه شکافته می شود اما در این روش نیازی به برش و عمل باز نیست .

وی با تاکید بر اینکه این روش باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد از دیگر مزایای این روش را ایجاد کمترین ضایعه بافتی دانست و گفت : داشتن درد کمتر در جراحی ، تسریع در ترخیص از بیمارستان ، سرعت در بهبودی و بازگشت به محل کار ، کاهش مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک از دیگر مزایای بهره گیری از این روش درمانی است .

طولابی در مورد عرضه پس از عمل برای بیماران نیز گفت : هر عملی عارضه خود را دارد ، اگر جراحی توسط شخص متخصص انجام نگیرد قطعا عوارض خاص خود را دارد.

متخصص جراح عمومی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در مورد آموزش به پزشکان سایر کشورها نیز گفت : ابتدا باید موقعیت خود را تثبیت کنیم ، در مرحله دوم به ساکنان جزیره خدمات ارائه دهیم و پس از آن به منظور توسعه گردشگری سلامت مراجعان دیگر کشوررا بپذیریم و در نهایت آموزش به پزشکان کشورهای منطقه خلیج فارس را در دستور کار خواهیم داشت .

بخش لاپاراسکوپی بیمارستان کیش با حضور مسوولان و پزشکان متخصص در بیمارستان کیش راه اندازی شد .

**1630**1641/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا